۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۷۴۴۰۷
حجت الاسلام سرلک مطرح کرد؛

ترویج بی بندوباری سناریوی دشمن برای فروپاشی خانواده

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه جهان در عرصه خانواده ضربه خورده است، گفت: امروز رژیم صهیونیستی برای آن که بتواند شیعیان را نابود کند بنیان خانواده را با رواج بی بندوباری و کاهش جمعیت مورد هدف قرار داده است.
سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک مسؤول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هنر، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: خداوند در ظرف ازدواج نورانیت و برکتی را قرار داده که می‌تواند انسان را به کمال برساند.

وی افزود: ازدواج و خانواده ظرف تجلی بندگی انسان است هر فردی بخواهد میزان بندگی خود را ارزیابی کند می‌تواند به خانواده‌ای که تشکیل داده نگاه کند؛ بنابراین خانواده هویت بندگی انسان است، برای مثال اگر کسی در میان خانواده خوش اخلاق نباشد معلوم می‌شود که او در بندگی خداوند ضعیف عمل کرده است.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه اعضای خانواده باید از وجود انسان در آرامش و امنیت باشند، ابراز کرد: کانون خانواده باید براساس آیات قرآن سرشار از آرامش و امنیت باشد رفاهیات چیزی غیر از آرامش است. برخی با کمترین خطای همسر و فرزندان شروع به فحاشی می‌کنند این رفتار در شان بندگان خداوند نیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر فرزندی در دامن اعتیاد اسیر شد والدین نباید او را از خود دور کنند بلکه باید پناهگاه او باشند و کمک کنند تا او را از این گرداب نجات دهند. امام علی(ع) شبانه به درب خانه کسانی که روز ایشان را دشمنان می‌دادند غذا می‌بردند و زمانی که از امام پرسیده می‌شد چرا چنین می‌کنید می‌فرمودند: اینان برادران من هستند؛ با باید در رفتار و عمل از سیره ائمه اطهار(ع) الگو بگیریم.

وی با استناد به آیات قرآن کریم، گفت: ما برای بندگی خداوند به این دنیا پا نهاده‌ایم و بهترین بنده خداوند نیز پیامبراکرم(ص) است، محوریت بندگی ایشان سبب شد به معراج بروند و به پیامبری مبعوث شدند. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: شبیه پیامبر شوید و کسانی به پیامبر شباهت دارند که رفتار خوبی با خانواده داشته باشند.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه زندگی شیعیان با الگویی برداری از سیره حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) باید مامن عشق و محبت باشد، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) به حضرت علی(ع) می‌فرمایند: تا به حال چیزی از شما نخواستم که نتوانید آن را تامین کنید؛ همچنین امام علی(ع) در کارهای خانه همراه و کمک‌کار همسرش گرامیشان بودند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید برای تسهیل ازدواج جوانان تلاش کنند، اظهار داشت: کسانی که خواستگار متدین و دیندار را به خاطر فقیر بودن رد می‌کنند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند. همه کسانی که می‌توانند در عرصه ازدواج جوانان کمک کنند ولی نکنند در گناه جوانان شریک هستند.

وی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای تاخیر ازدواج جوانان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: والدین باید در مراسم ازدواج آسان بگیرند اما در شناخت باید دقت بسیار داشته باشند. رهبر معظم انقلاب عروسی فرزندانشان را بسیار ساده و با یک نوع میوه برگزار کردند و هم اکنون نیز آنان در زندگی خودشان موفق هستند.

حجت الاسلام سرلک در پایان با بیان اینکه جهان در عرصه خانواده ضربه خورده است، گفت: امروز رژیم صهیونیستی برای آن که بتواند شیعیان را نابود کند درصدد آن است تا بنیان خانواده را با رواج بی بندوباری، کاهش جمعیت و ... متزلزل و نابود کند بنابراین می‌طلبد برای مقابله با این دشمنی ما نیز امر ازدواج را تسهیل ببخشیم./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات