۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۳۸۳

آیت الله اسماعیل پور قمشه ای درگذشت

آیت الله شیخ محمدعلی اسماعیل پور قمشه ای به علت بیماری و کهولت سن درگذشت.
آیت الله اسماعیلپور شهرضا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صدا و سیما مرکز اصفهان، عالم جلیل القدر آیت الله شیخ محمد علی اسماعیل پور قمشه ای استاد درس خارج فقه و اصول در حوزه مقدسه علمیه قم و مفسر قرآن کریم ساعت هفت و سی دقیقه صبح امروز در منزل شخصی اش در شهرضا چشم از جهان فرو بست.

وی درحالی که 78سال داشت پس از یک ماه بیماری، به علت بیماری و کهولت سن در گذشت.

این عالم وارسته یکم فروردین 1319 درشهرضا متولد شد.

وی از سال 1335 شمسی در شهرضا به فراگیری علوم قدیم پرداخت و بعد از طی مقدمات و قسمتی از سطوح عالی ، فراگیری فلسفه و کلام و مقداری طب قدیم و هیات در سال 1339 وارد حوزه علمیه قم شد.

آیت الله اسماعیل پور حكمت را نزد علامه سید محمد حسین طباطبایی آموختند و در محضر حضرات آیات عظام امام خمینی، حاج سید محمد رضا گلپایگانی، حاج سید محمد محقق داماد و حاج میرزا هاشم آملی به تحقیق و تكمیل دروس خارج فقه و اصول پرداخت.

آیت الله اسماعیل پور بعد از تکمیل سطح عالی حوزه در دروس خارج فقه و اصول شرکت کرده و مباحث فلسفی را نیز تکمیل و در طول خواندن درس خارج به مباحثات علمی و تدریس سطح عالی و علوم اعتقادی مشغول بود تا اینكه به درجه رفیع اجتهاد نائل آمد.

آیین تشییع پیکر آیت الله شیخ محمدعلی اسماعیل پور قمشه ای امروز ساعت 18 و 30 دقیقه عصر از درب منزل شخصی وی واقع در خیابان حکیم الهی، نبش میدان شهید باهنر به سمت میدان شهدای شهرضا برگزار شد.

 

ارسال نظرات