۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۵۷۴۳۷۷
با صدور بیانیه‌ای؛

حوزه علمیه اصفهان خواستار تغییرات گسترده در تیم اقتصادی دولت شد

حوزه علمیه اصفهان با صدور بیانیه‌ای نسبت به مشکلات اخیر کشور واکنش نشان داد و خواستار تغییر گسترده در تیم اقتصادی دولت و برخورد دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی شد.
حوزه علمیه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، در پی تلاطم‌های اخیر کشور در عرصه اقتصادی و مشکلات پیش آمده برای عموم مردم در زمینه اقتصادی، شاهد موضع گیری مراجع معظم تقلید، علما و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیرامون اعتراضات مردمی نسبت به مشکلات معیشتی و اقتصادی و درخواست جامعه نخبگانی کشور برای توجه مسؤولان به مشکلات کشور بودیم، حوزه علمیه اصفهان نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به مسائل اخیر کشور موضع گیری کرده و خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت و توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید شد.

متن بیانیه مرکز مدیریت، اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه اصفهان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی):

آنها اکنون تمرکز خود را بر جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی گذاشته اند و اتاق جنگ اقتصادی با نظام جمهوری اسلامی، وزارت خزانه داری امریکا است. (۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷)

این روزها دشمن نبرد بی امانی در عرصه های سیاسی و اقتصادی بر ایران وارد کرده و به دنبال شکستن محور مقاومت در برابر استکبار جهانی است؛ ولیکن متاسفانه شاهد هستیم که بی تدبیری برخی مسئولین، معضلات را روزافزون نموده و این مردم عزیز ایران اسلامی هستند که در فشارهای اقتصادی و اجتماعی شدید قرار داشته و مشکلات بسیاری را تحمل می کنند.

در این میانه بی توجهی مسئولین به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، همچنین زیاده خواهی ها و رانت بازی ها و مفاسد اقتصادی در بازاری های سکه و ارز و…، نیز سهل انگاری و تعلل در برخورد با مفاسد اقتصادی، به آتش این معرکه دامن زده است.

اکنون که دشمن به دنبال ایجاد رعب، وحشت و یاس و ناامیدی در جامعه بوده و چنین تلقی می کند که راه حل عبور از این مشکلات مذاکره با شیطان بزرگ است؛ می بینیم که برخی از جریانات داخلی و برخی از نفوذهای دشمن نیز بدین مسئله پرداخته اند و راه برون رفت از این معضل را در فشردن دست بیگانه و پذیرفتن شرایط او در معاهدات مختلفی همچون FATF و… می دانند.

باید توصیه های مراجع و منویات رهبری را سرلوحه قرار داد

مرکز مدیریت، اساتید، فضلاء و طلاب انقلابی حوزه‌های علمیه استان اصفهان، ضمن حمایت از مواضع و توصیه های مراجع عظام تقلید (دامت توفیقاتهم) از سران سه قوه و تمامی مسئولین سیاسی، اقتصادی، امنیتی و رسانه ای نظام می خواهند که با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری و نصب العین قرار دادن دستورات و تذکرات ایشان، با اتکاء به نیروهای شاخص و جوانان با انگیزه انقلابی، با همتی جهادی وارد عمل شده و به مبارزه با مفسدان اقتصادی و مقابله با بازیهای سیاسی غربی عربی بپردارند.

قوه قضائیه برخورد قاطعانه خود را با مفسدان ادامه دهد

در این راستا ضمن حمایت از پیگیری ها و برخوردهای قضایی که اخیراً قوه محترم قضائیه در مبارزه و برخورد با مفسدان اقتصادی آغاز کرده، خواستار ادامه پیگیری و برخورد قاطعانه و بدون مسامحه با مجرمان، اخلال گران و مفسدان اقتصادی و سیاسی می باشیم.

مجلس شورای اسلامی باید ناظر و پرسشگر باشد

نیز از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان منتخب مردم انتظار می رود تا با وضع قوانین عالمانه مورد نیاز، برای گشودن مسیرها و راهکارهای قانونی در مبارزه و نبرد اقتصادی، از انجام وظیفه نظارتی خود غافل نبوده و در پرسشگری از مسئولین امر کوتاهی ننمایند و توجه داشته باشند که همگی در دادگاه عدل الهی حاضر هستیم و جوابگوی گفته ها و نگفته های خود خواهیم بود.

لزوم تغییر حداکثری در تیم اقتصادی دولت

همچنین بر دولتمردان نیز واجب و ضروری است که با حفظ وحدت و همدلی با سایر قوا همکاری لازم را داشته و ضمن برخورد و جلوگیری از سوء استفاده ها و رانت خواریها و فسادهای اقتصادی ، بدون فرافکنی و در قالبهای قانونی اقدام و عمل نموده و با تغییر حداکثری در تیم اقتصادی دولت و مدیریت جهادی و تلاش مجدانه، تمامی توان خود را در تکریم و ارتقاء معیشت مردم عزیز به کارگیری و با گفتگوی مستقیم و رو در رو با آحاد جامعه ، پاسخگوی مسائل بوده و وضعیت موجود را برای مردم تبیین نمایند.

حوزه علمیه حامی مطالبات به حق مردم عزیز ایران اسلامی است

در این میان حوزه های علمیه ضمن حمایت از مطالبات به حق مردم عزیز ایران اسلامی، با در نظر داشتن نقشه های شوم دشمن برای سوء استفاده از اعتراضات و تجمعات مردمی و پروژه کشته سازی و بهره برداری سیاسی و رسانه ای علیه نظام مقدس اسلامی، از مردم صبور و غیور خواستاریم که علیرغم رنجها و سختی هایی که در ناملایمات اقتصادی متحمل شده اند، همچون همیشه با سعه صدر و بصیرت ستودنی، مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری نمایند./1304/

و السلام علی من التبع الهدی

مرکز مدیریت، اساتید، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه استان اصفهان

ارسال نظرات