۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۷۴۳۵۸

پاسخ اخیر گروه‌های فلسطینی، صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد

یک تحلیلگر سیاسی لبنانی اعلام کرد پاسخ اخیر مقاومت فلسطین به تجاوز صهیونیست‌ها نشان می‌دهد سختی‌های کنونی در نوار غزه، اراده ملت فلسطین را تضعیف نکرده بلکه مقاومت برای سناریوهای مختلف آماده است.
گردان های عزالدین قسام وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و گردان های قدس وابسته به جنبش جهاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، «طلال عتریسی» متفکر و پژوهشگر لبنانی اعلام کرد، دور اخیر تبادل آتش میان مقاومت فلسطین در نوار غزه و ارتش رژیم صهیونیستی، یک غافلگیری برای رژیم اشغالگر و قدرت‌های جهانی بود که در راستای تفرقه میان گروه‌های مقاومت کار می‌کنند بویژه طی چند ماه اخیر که طرح موسوم به «معامله قرن» با هدف تسویه فلسطین مطرح شده است.

وی در گفت‌وگو با «فلسطین‌الیوم» افزود رژیم صهیونیستی و برخی طرف های دیگر فکر می‌کنند سختی‌های اقتصادی، اجتماعی و انسانی ملت فلسطین در نوار غزه، اراده آنها را تضعیف می‌کند اما آنچه اتفاق افتاده برعکس پیش‌بینی‌هایشان است و مقاومت برای پاسخگویی آماده است.

این پژوهشگر لبنانی تأکید کرد برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از ایجاد را‌ه‌حل‌های انسانی برای پایان دادن به مسأله فلسطین صحبت می‌کنند اما درگیری اخیر در نوار غزه و راهپیمایی‌های بازگشت به تمام جهان ثابت کرد که این صحبت‌ها، ارزشی ندارد و ملت فلسطین و مقاومت برای هر سناریویی آمادگی دارد.

عتریسی ادامه داد تنش اخیر در نوار غزه سران رژیم صهیونیستی را به بحث درباره چگونگی تعامل با نوار غزه کشاند و به همین دلیل درجه آماده‌باش در مرز غزه تا «حالت جنگی» بالا برده شده و چه بسا آنچه در مرز نوار غزه اتفاق می‌افتد آمادگی برای جنگی جدید علیه این منطقه باشد.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت

عتریسی، تشکیل اتاق عملیات مشترک میان گروه‌های مقاومت را تحولی مهم توصیف کرد که نشان دهنده وحدت ملت فلسطین و حمایت آنها از مقاومت است.

وی افزود اتاق عملیات مشترک میان قوای مقاومت، خطری بزرگ برای ارتش رژیم اشغالگر است زیرا استراتژی این ارتش و برخی از کشورهای دیگر که در راستای تفرقه کار می‌کنند (با تشکیل این اتاق مشترک) شکست خورد.

جنبش‌های مقاومت، تهدید راهبردی رژیم صهیونیستی

عتریسی در ادامه گفت «معادله بازدارندگی» از سال 2000 تغییر کرده و رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند آغازکننده و پایان‌دهنده جنگ باشد و این رژیم دیگر نمی تواند هر زمانی که بخواهد تهدید و حمله کند، تل‌آویو فهمیده جنبش‌های مقاومت، تهدید راهبردی برای موجودیش هستند.

این متفکر لبنانی تصریح کرد پس از پیروز‌ی‌های مقاومت در جنگ 2000 و 2006 و پس از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال‌های 2008، 2014 و 2018 ، افکار عمومی این رژیم دیگر از عملکرد ارتش و بنیامین نتانیاهو راضی نیست.

آتش‌بس، راه فرار صهیونیست‌ها

عتریسی در ادامه گفت، ارتش رژیم صهیونیستی زمانی که از تحقق پیروزی کامل ناتوان است به آتش‌بس روی می‌آورد، به صورت کلی، آتش‌بس علیه منافع مقاومت و ملت فلسطین نیست بلکه نقطه اتکایی است که رزمندگان مقاومت می‌توانند از آن برای تجهیز به سلاح و نیز تقویت منابع حمایت واقعی استفاده کند.

هفته گذشته پس از آنکه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن پایگاه «عسقلان» متعلق به گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس، دو نفر از اعضای این گردان‌ها را به شهادت رساند، گروه‌های مقاومت با شلیک موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی پاسخ این تجاوز صهیونیست‌ها را دادند.

چهارشنبه هفته گذشته شاهد تبادل آتش میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت کامل بود، در این جریان سه فلسطینی به شهادت رسیدند و 12 شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شدند. در نهایت با وساطت مصر و سازمان ملل آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین هم  اعلام کرد از نظر آنها درگیری‌ها تمام شده و ادامه آتش‌بس بستگی به رفتار رژیم صهیونیستی دارد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات