۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۷۴۳۳۷
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی:

رسا به یک بنیاد علمی، فرهنگی و رسانه ای تبدیل شده است

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی در بازدید از خبرگزاری رسا با تقدیر از تلاش های خالصانه دست اندرکاران این رسانه حوزوی، اظهار داشت که این رسانه از سطح یک خبرگزاری فراتر رفته و به بنیاد علمی، فرهنگی و رسانه ای تبدیل شده است.
بازدید حجت الاسلام والمسلمین رفعتی سخنگوی حوزه از خبرگزاری رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفعتی در بازدید از خبرگزاری رسا با تسلیت شهادت امام جواد(ع) و گرامیداشت روز خبرنگار، از تلاش های دست اندرکاران این رسانه حوزوی تقدیر کرد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه ادامه داد: با فعالیت های خبرگزاری رسا آشنا هستم اما با گزارشاتی که دبیران محترم در این نشست بیان کردند احساس می کنم خبرگزاری رسا رشد قابل قبول و مطلوبی پیدا کرده و با سال های گذشته متفاوت است و حتی می توانم بگویم خبرگزاری رسا یک خبرگزاری صرف نیست بلکه یک بنیاد فرهنگی، علمی، دینی و رسانه ای حوزوی است.

هر روز سایت خبرگزاری رسا را می بینم

وی با بیان این که با توجه به ظرفیتی که از دست اندرکاران خبرگزاری رسا سراغ دارم این خبرگزاری توان تبدیل شدن به یک رسانه دینی در سطح جهان اسلام را دارا است، اظهار کرد: خبرگزاری رسا از ظرفیت های بالایی برخوردار است و در صورت حمایت چنین چشم اندازی نیز دور از دسترس نیست؛ گرچه امروزه مشکلات مالی فراوانی وجود دارد و متأسفانه هنگام مشکلات مالی نخستین بودجه ای که قطع می شود بودجه های فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی خاطرنشان کرد: خبرگزاری رسا به عرصه های مهم و مناسبی وارد شده است و بنده نیز هر روز سایت خبرگزاری رسا را مشاهده و از مطالب آن استفاده می کنم. خوشبختانه شما عرصه های خوب و مهمی را طی کرده اید، اما احساس می شود در برخی عرصه ها بهتر و بیشتر می توانید ورود کنید. رسا بدلیل وابسته نبودن سازمانی به حوزه می تواند آزادانه تر به معرفی حوزه بپردازد.

به عرصه مطالبه گری از مسؤولان حوزوی و کشوری ورود کنید

وی ادامه داد: خبرگزاری را نباید در اطلاع رسانی محدود کرد بلکه باید در زمینه رصد، پیش بینی و تحلیل رویدادها فعالیت کند و به مطالبه گری از مسؤولان حوزوی و اجرایی نیز ورود پیدا کند و به صورت کلی خبرگزاری رسا باید به یک خبرگزاری مطالبه گر تبدیل شود؛ البته خبرگزاری رسا در این زمینه فعالیت هایی داشته است و در موضوعات مختلف اقدام های رسانه ای خوب و مهمی را انجام داده است اما باید بیش از این تلاش کند.

مشاور عالی آیت الله اعرافی موج آفرینی در جامعه را هنر یک خبرگزاری کارآمد دانست و تصریح کرد: امروزه موج های مخرب رسانه ای فراوانی وجود دارد که خبرگزاری رسا به عنوان یک خبرگزاری انقلابی دینی و حوزوی باید در برابر این موج های مخرب مقابله کند و به دفاع از کیان اسلام بپردازد.

توصیه هایی برای ارتقای کار خبرگزاری رسا

وی با تصریح بر این که خبرگزاری رسا باید به بلندگوی مؤثر مراجع و بزرگان حوزه تبدیل شود، چهره سازی از شخصیت های انقلابی حوزوی را از عرصه های مورد نیاز برای ورود خبرگزاری رسا دانست و اظهار کرد: خبرگزاری رسا باید در مقابل جریان های سکولار در فضای حوزه، به چهره سازی شخصیت های حوزوی انقلابی بپردازد و از جریان های انقلابی و حمایت رسانه ای به عمل آورد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود توصیه هایی به منظور ارتقای کار خبرگزاری رسا ارائه و خاطرنشان کرد: ارتباط خود را با مراجع و علما بیش از گذشته تقویت کنید؛ شما می توانید به موثق ترین کانالی تبدیل شوید که مراجع به آن اعتماد می کنند؛ البته خبرگزاری رسا با فعالیت هایی که در گذشته داشته ثقه بودن خودش را نشان داده است.

سخنگویی پاسخگویی به افکار عمومی

سخنگوی حوزه علمیه در پایان با اشاره به تعیین جایگاه سخنگوی حوزه از سوی مدیر حوزه، سخنگویی را پاسخگویی به افکار عمومی دانست و اظهارکرد: تعیین این جایگاه از سوی مدیر حوزه های علمیه به نوعی بها دادن به خبرگزاری ها و بویژه خبرگزاری های حوزوی است تا بتوانند اخبار و مواضع حوزه را بهتر اطلاع رسانی کنید. /۱۳۲۴/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات