۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۷۴۲۸۶
تحلیلگر مسائل بین الملل:

اظهارات العبادی ارزش اجرایی ندارد

هانی زاده با اشاره به اینکه العبادی از اختیارات قانونی لازم برای تعیین سیاست خارجی عراق با توجه به اتمام دوران چهارساله نخست وزیری برخوردار نیست، گفت: العبادی باید از صدام درس عبرت بگیرد و بداند که آمریکا برای مزدورانش تاریخ مصرف مشخصی دارد.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنان اخير نخست وزیر عراق در باب همراهی با تحریم های وضع شده آمریکا علیه ایران اظهار داشت: العبادی از اختیارات قانونی لازم برای تعیین سیاست خارجی عراق با توجه به اتمام دوران چهارساله نخست وزیری برخوردار نیست از سوی دیگر وي با علم به اینکه جریان های سیاسی عراقی همسو با ایران همچون حشد شعبی و ائتلاف دولت عراق مخالفش هستند، تلاش کرد تا به آمریکا نزدیک و یک پشتوانه بین المللی به دست آورد.

موضع گیری علیه سخنان العبادی گویای پایان عمر دولت او است

تحلیلگر مسائل بین الملل عنوان داشت: العبادی در دوره گذشته با اشاره سردار سلیمانی به عنوان نخست وزیر از سوی جریان های سیاسی شیعه انتخاب شد و اکنون نیز با اشاره سردار سلیمانی از قدرت برکنار می شود.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه العبادی تلاش دارد تا از اوضاع موجود استفاده و خود را به عنوان یک شخصیت غیروابسته معرفی کند، تصریح کرد: اظهارات العبادی و همسویی با آمریکا علیه ایران، شیعیان و جریان های شیعی عراقی را به شدت عصبانی و ناراحت کرده و موضع گیری علیه سخنان العبادی گویای پایان عمر دولت وی است.

جریان های شیعی عراق مخالف انتخاب مجدد نخست وزیری العبادی هستند

هانی زاده ادامه داد: العبادی تلاش به نزدیکی با آمریکا و عربستان سعودی دارد تا بتواند خود را به عنوان ناجی عراق و شخصیت مستقل معرفی کند و این موضع گیری ها برای آمریکا و عربستان و جریان های ضد ایرانی داخل عراق، پیام های خاصی دارد.

وی با اشاره به مخالفت بسیاری از جریان های شیعی عراقی با انتخاب مجدد العبادی به عنوان نخست وزیر خاطرنشان کرد: اظهارات العبادی ارزش اجرایی زیادی ندارد ضمن اینکه از سفر قریب الوقوع به ایران نیز خبر داده است.

العبادی از سرنوشت شوم صدام حسین درس عبرت بگیرد

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه اظهارات العبادی تأثیر بسیار بدی بر روحیه شیعیان عراق و ملت ایران گذاشته است، اضافه کرد: متأسفانه برخی از شخصیت های شیعی عراقی از تاریخ درس عبرت نگرفتند و همانطور که صدام حسین با وجود مزدوری برای آمریکا و راه اندازی جنگ هشت ساله به سرنوشت شومی مبتلا شد؛ العبادی نیز باید از صدام درس عبرت بگیرد و بداند که آمریکا برای مزدورانش تاریخ مصرف مشخصی دارد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز عنوان داشت: العبادی به جای آمریکا بر ملت عراق به ویژه شیعیان این کشور تکیه کند و راه شوم صدام حسین را پی نگیرد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات