۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۷۴۲۷۹
در راستای جمع آوری تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی؛

سومین دوره شهید مجدزاده برگزار می شود

مسؤول برگزاری دوره شهید مجدزاده از برگزاری سومین دوره شهید مجدزاده با محوریت مصاحبه و تحقیق در تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی خبر داد.
انقلاب اسلامی

محمد لطفی، مسؤول برگزاری دوره شهید مجدزاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری سومین دوره شهید مجدزاده که با محوریت مصاحبه و تحقیق در باب تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی صورت می گیرد، اظهار داشت: لزوم و اهمیت پرداختن به تاریخ شفاهی انقلاب اسلامي، معیارها و ویژگی های انسان انقلاب اسلامی و کارگاه های آموزش فن مصاحبه و اشتباهات رایج مصاحبه کننده ها در مصاحبه اهم سرفصل های دوره است.

مسؤول برگزاری دوره شهید مجدزاده 24 تا 26 مردادماه را زمان برگزاری دوره برشمرد و گفت: ثبت نام تلفنی با شماره 09353901620 و ثبت نام حضوری نیز با مراجعه به کافه کتاب بیداری در نادری، بین خیابان سلمان فارسی و کاشف، خیابان سراج، پلاک 73 امکانپذیر است.

لطفی با بیان اینکه دوره یصورت فشرده و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با حضور اساتید فرااستانی برگزار می شود، افزود: پس از پایان دوره افزون بر اعطای گواهی، بنا داریم تا علاقه مندان را جذب و در امر جمع آوری تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کمک یار باشند.

وی ادامه داد: محتوای دوره اول شهید مجدزاده درباره نگاش متن و اهمیت تاریخ شفاهی و لزوم وجود و پرداختن به تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی بود ضمن اینکه دوره دوم شهید مجدزاده در زمینه تدوین مصاحبه ها و آموزش تدوین متن برگزار شد.

مسؤول برگزاری دوره شهید مجدزاده در رابطه با تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی عنوان داشت: این تاریخ از منظر مردمی که خود با پیروی از امامشان، سازنده انقلاب بودند، متأسفانه با وجود تلاش های بسیار در زمینه تاریخ نگاری انقلاب تا امروز مغفول مانده و مورد اعتنا قرار نگرفته است.

لطفی با بیان اینکه تاریخ ‌نگاری از گستره غیر قابل احصای فعالیت ‌ها و خلاقیت‌ های مردمی، عملاً از عهده یک یا چند نهاد پژوهشی خارج است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد فرآیند تاریخ ‌نگاری با روش مشخص بر عهده مردم نهاده شود؛ چرا که جمهوریت انقلاب از این منظر نه صرفاً یک عنوان سیاسی بلکه ساختار رفتاری نظام اسلامی تلقی شده که لازم است امروز از طریق تاریخ شفاهی مردم ‌نگارانه، بازیابی و احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: دفتر تاریخ شفاهی اهواز با همین رویکرد اقدام به ثبت تاریخ انقلاب کرده و برای تکمیل کادر خود در زمینه "محقق"(مصاحبه گر) از همه فعالان فرهنگی و اجتماعی اهواز دعوت به عمل می آورد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات