۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۷۴۲۶۹
همزمان با سالروز شهادت امام جواد؛

۵۵۰ ویژه برنامه فرهنگی در مساجد البرز اجرا می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع)، ویژه برنامه فرهنگی مذهبی در ۵۵۰ مسجد و حسینیه این استان برگزار می‌شود.
پوستر| شهادت جانسوز امام جواد (ع) تسلیت باد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا معینی، اظهار کرد: سخنرانی به منظور تبیین شخصیت والا و معنوی و بیان سجایا و کرامات اخلاقی این امام بزرگوار، مداحی و روضه خوانی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به شخصیت والای امام محمد تقی(ع) افزود: آن امام همام مظهر جود، کرم، سخاوت، علم و پرهیزگاری بود.

حجت الاسلام معینی گفت: در شرایطی که دشمن تلاش زیادی داشت تا جایگاهی بین مردم پیدا کند و تصور می‌کرد که با تشریفات درباری و فرامین و ابلاغیه‌ها می‌تواند این جایگاه را به‌دست بیاورد، امام جواد(ع) با اخلاق اجتماعی و تعامل خوب با مردم نشان داد مرجعیت اجتماعی از آن اهل بیت(ع) است و مردم تجلی قرآن را در اهل بیت(ع) می دیدند نه در سیره حاکمانی که بر آن‌ها حکومت می کردند.

این مسول بیان کرد: امام جواد(ع) به بخشندگی معروف بود و در روایتی آمده است که از همان دوران کودکی، عده زیادی از مردم در مقابل منزل ایشان تجمع می‌کردند تا از ایشان حاجت بطلبند و امام جواد(ع) از آنان دستگیری می‌کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز در پایان گفت: امام جواد(ع) از مرتبه دانش و کمالات معنوی و اخلاقی در اداره جلسات علمی برخوردار بود و نفوذ معنوی و کلامی آن حضرت سبب شد مأمون نتواند وجود چنین شخصیتی را تحمل کند و در سن ۲۵ سالگی آن امام‌ همان را به شهادت رساند.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات