۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۷۴۲۶۳
رییس کل دادگستری استان مرکزی:

رها کردن بازار حس ناامنی را در مردم ایجاد می‌کند

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: رها کردن بازار حس ناامنی را در مردم ایجاد می‌کند باید ناامنی روانی ایجاد شده در جامعه را از بین ببریم.
دادستان اراک

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسم عبدالهی عصر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار داشت: مردم انتظار دارند که دولت بر نرخ کالاها نظارت دقیق داشته باشد رها کردن بازار حس ناامنی را در مردم ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد ناامنی در هیچ کشوری قابل توجیه نیست اظهار داشت: با اتحاد و انسجام نیاز است اعتماد از بین رفته میان مردم را دوباره بازگردانیم اگر اعتماد و امنیت در جامعه حکم‌فرما باشد هیچ‌گونه نگرانی و خلائی مشاهده نمی‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با تأکید بر اینکه در مسائل امنیتی، احساس ناامنی نامطلوب‌تر از خود ناامنی است، بیان داشت: مجموعه مدیران و پرسنل دادگستری با اقدامات جهادی در عرصه اقتصادی با تمام تلاش درصدد ایجاد امنیت و اعتماد بین مردم هستند و دستگاه‌ها هم موظف هستند به وظیفه ملی خود عمل کنند و با ایجاد آسایش و امنیت رضایت مردم را جلب کنند.

حجت الاسلام عبدالهی با بیان اینکه مردم باید در تمامی آسایش داشته باشند، افزود: نارضایتی مردم سبب بدبینی به‌نظام و اعتقادات دینی آن‌ها می‌شود و چنانچه اعتقادات دینی مردم خدای‌نکرده مورد آسیب واقع شود دچار عذاب اخروی و دنیوی خواهیم شد.

وی شرایط کنونی جامعه را حساس و ویژه عنوان کرد و افزود: با اتفاقات ناگواری که در حوزه مسائل اقتصادی کشور رخ داده باید مجموعه دولت و نظام تلاش کند با اتخاذ تدابیر ویژه راهکارهایی در راستای کاهش مشکلات و نگرانی مردم ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست اظهار داشت: مبارزه با احتکار و گران‌فروشی در خصوص کالاهای اساسی در اولویت برنامه ستاد تنظیم قرار دارد و ضمن رصد کردن بازار نیاز است با همکاری تعزیرات با بحث گران‌فروشی نیز برخورد جدی صورت گیرد.

سعید فرخی در خصوص واردات گوشت گرم نیز گفت: در شرایط کنونی بازار، نیاز استان به گوشت گرم بیش از آن است که در استان توزیع می‌شود و نیاز به اتخاذ تدابیر ویژه دارد.

وی اظهار داشت: نیاز است با ارائه برنامه‌های مدون و عملیاتی اقدامات مؤثری در راستای تأمین کالاهای مردم و ایجاد رضایت بین آنها صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به مصوبه‌ای که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده جلسات ستاد تنظیم بازار به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

محمدرضا حاجی پور افزود: تلاش‌های مؤثری در راستای نظارت مؤثر بر عرضه محصولات مورد نیاز مردم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در نشست امروز تأکیدات ویژه‌ای بر نظارت دقیق‌تر در حوزه اصناف و احتکار و اختفای اقلام اساسی مردم صورت گرفت و با توجه به مصوبه‌ای که از سوی وزیر ابلاغ شده کارگروه و ستاد مبارزه با احتکار و اختفای تأمین کالاهای اساسی تشکیل شده که این مهم می‌تواند دغدغه مردم را تا حد زیادی کاهش دهد و برخورد جدی و قانونی با محتکرین و افرادی که اقلام مورد نیاز مردم را مخفی کرده‌اند صورت گیرد و باعث ایجاد آرامش میان مردم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ اکیپ بازرسی به صورت شبانه‌روزی مسئولیت نظارت بر بازار را دارند افزود: مبحث گرانی نشأت گرفته از تورم و افزایش قیمت‌ها و در برخی موارد نیز گران‌فروشی است که با نظارت سازمان و معاونت بازرسی و نظارت اقدامات مثبتی در حال انجام است.

حاجی پور تصریح کرد: در بحث مبارزه با گران‌فروشی پرونده‌های متعددی در سازمان تعزیرات تشکیل شده و همچنین پرونده احتکار در خصوص دو قلم از مجموعه نیازهای واحدهای تولیدی و اقلام اساسی مردم صورت گرفته که در روزهای آتی نتایج آن در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

ارسال نظرات