۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۷۴۲۵۰
دادستان قزوین:

عملکرد ضعیف دستگاه‌های نظارتی دلیل نابسامانی بازار است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات حکومتی باید مستمر در بازار حضور داشته باشند و نگذارند متخلفین به رفتار خود که موجب اخلال در بازار می شود ادامه دهند و با کوچکترین تخلفی با جدیت و قاطعانه برخورد کنند.
دادستان قزوین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر امروز در حاشیه بازدید از وضعیت ارائه و نرخ‌گذاری کالا در بازار گفت: تخلفات گوناگون و به شیوه‌های مختلف در بازار از نحوه ارائه کالا تا نرخ گذاری مشاهده می‌شود که نبود یک نظارت دقیق و مستمر در بازار به افزایش تخلفات توسط عرضه کنندگان عمده کالا تا فروشندگان دامن زده است.

دادستان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین دلیل نابسامانی در بازار عملکرد ضعیف و غیر قابل قبول دستگاه‌های نظارتی است که همین نبود نظارت درست موجب شده است عده‌ای افراد سودجو و منفعت طلب از اوضاع اقتصادی کنونی سوءاستفاده کنند و نابسامانی بازار را تشدید کنند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در ادامه تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات حکومتی باید مستمر در بازار حضور داشته باشند و نگذارند متخلفین به رفتار خود که موجب اخلال در بازار می‌شود ادامه دهند و با کوچکترین تخلفی با جدیت و قاطعانه برخورد کنند.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: هشدارها قبلا هم به متخلفین در بازار، هم محتکران داده شده است و دستگاه قضایی در این خصوص کوتاه نخواهد آمد و کسانی که نابسامانی بازار را تشدید می‌کنند و موجب اخلال در نظام اقتصادی شوند منتظر برخورد سخت دستگاه قضایی باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان با ابراز تاسف از عدم نظارت کافی توسط دستگاه‌های اجرایی در امر کنترل بازار تاکید کرد: به عنوان مدعی العموم به همه مسئولان مرتبط در این حوزه مجددا هشدا می‌دهم که چنانچه اقدامات نظارتی خود در بحث کنترل بازار را تشدید نکنند و کوتاهی کنند مجبور به برخورد با آنان خواهیم شد.

گفتنی است در این بازدید نسبت به دو واحد متخلف به دلیل عدم درج قیمت، عدم ارائه کالا و گرانفروشی اعمال قانون شد.

منبع: فارس

ارسال نظرات