۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۷۴۲۴۴
آیت الله سلیمانی مطرح کرد؛

چرایی پیشنهاد مذاکره با ایران از سوی آمریکا

امام جمعه زاهدان گفت: امریکا بعد از خروج از برجام، به‌عنوان یک مجرم در دنیا شناخته شد، چون نشان داد که به معاهدات بین‌المللی پایبند نیست؛ امروز به دنبال آن است که چهره خود را اصلاح کند و بنابراین پیشنهاد مذاکره داد تا بگوید ما اهل مذاکره هستیم.
آیت الله سلیمانی در مراسم بابل

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان، گفت: دولتمردان امریکایی نتیجه چند سال مذاکرات در سطح بین‌المللی را پاره کردند و دوباره کشور ما را دعوت به مذاکره می‌کنند، در حالی‌که آزموده را آزمودن خطا است.

امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: امریکا بعد از خروج از برجام، به‌عنوان یک مجرم در دنیا شناخته شد، چون نشان داد که به معاهدات بین‌المللی پایبند نیست؛ امروز به دنبال آن است که چهره خود را اصلاح کند و بنابراین پیشنهاد مذاکره داد تا بگوید ما اهل مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، امریکایی‌ها می‌دانند که با خروج آنان از برجام، ایران اسلامی حاضر نخواهد شد مجدداً وارد مذاکره شود، پس این اتهام را می‌زنند که چون ایرانی‌ها به‌دنبال ساخت بمب هسته‌ای بوده و جنگ‌طلب هستند، حاضر به مذاکره نیستند.

آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: امروز شرایط اقتصادی کشور به‌نوعی دچار مشکل است، امریکایی‌ها نیز با افزایش تحریم‌ها سعی دارند فشارهای اقتصادی و به‌ویژه روانی را بیشتر کنند تا اگر ایرانی‌ها مجبور به مذاکره شوند، از موضع ضعف باشد و بتوانند امتیازات بیشتری از ایران بگیرند.

وی افزود: ترامپ بیش از این نیز هشت بار تقاضای مذاکره مستقیم با ایران را داده بود، اما ایران تجربه کافی مذاکره با امریکا را دارد؛ چند سال با حضور شخصیت‌های سیاسی دنیا، مذاکرات برجام صورت گرفت، اما نتیجه‌ای نداشت.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دو سال تمام مذاکرات مستقیم با امریکا داشتیم، آیا نتیجه‌ای به بار آورد؟ آیا برای امریکایی‌ها تعهدآور بود؟ اگر یک‌بار تجربه کردیم و مجدد تکرار کنیم، خطاست.

وی با اشاره به وجود برخی تفکرات نادرست در جامعه، اظهار کرد: برخی دارای این فکر غلط هستند که اگر با امریکا مذاکره کنیم، مسائل و مشکلات رفع می‌شود، بنابراین این پیشنهادات را به فال نیک می‌گیرند و جاده صاف‌کن ترامپ می‌شوند. در حالی‌که مشکلات اقتصادی کشور، بیشتر در اثر سوء مدیریت مسئولان و عدم پیروی از اصول اقتصاد مقاومتی است و تأثیر تحریم‌ها به‌مراتب کمتر است.

آیت‌الله سلیمانی افزود: مسئولان باید هوشمند، متعهد و هماهنگ باشند؛ امریکا هیچگاه قابل اعتماد نبوده است. باید طوری مدیریت کنیم و شرایط را بهبود بخشیم که امریکا نتواند با ابزار تحریم، برای ما مشکل ایجاد کند.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات