۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۷۴۲۳۵
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

دشمن قصد دارد نظام را ناکارآمد جلوه دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: دشمن قصد دارد کشور را از سه بعد روانی، اقتصادی و عملی تحت فشار قرار داده و نظام را ناکارآمد جلوه دهد.
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جهادانشگاهی استان زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی در دیدار با جهادگران جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی مجموعه‌ای برای برنامه‌ریزی در مرکز دارد که نیازسنجی می‌کند و برنامه ارائه می‌دهد، افزود: در استان نیز جمع مشورتی اندیشه‌ورز و اتاق فکر پیش‌ران در درون خود داشته باشید.

وی ادامه داد:  باید خودانتقاد باشیم و ضعف‌های خود را ارزیابی کنیم، ادامه داد: متاسفانه امروز کارمندان چالاک نیستند و در جامعه زیاد اهل ریسک نیستیم و در مقابل نوآوری‌ها غیرمستقیم مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه گره زدن اشتغال جامعه با استخدام ایراد محسوب می‌شود گفت: باید نوآوری در مراکز علمی افزایش یافته و از روزمرگی پرهیز شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ۳۸ سال زمان کمی برای پیشرفت نیست و معادل عمر دو نسل محسوب می‌شود و انتظارات از مجموعه جهاددانشگاهی بالا است اما خدمات آن را نفی نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه توقع جامعه از جهاددانشگاهی این بود که پارک‌های علم و فناوری را ایجاد کند و با اقتدار آن را در دست بگیرد، بیان کرد: این نهاد از مجموعه‌های دانش‌بنیان است که باید با شناسایی نیاز جامعه، بدون هیچ شرطی این برنامه‌ها را در بازه زمانی مشخص طراحی تا نگرانی جامعه را برطرف کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه نبود زمینه اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از کاستی‌های حوزه آموزشی محسوب می‌شود، عنوان کرد: اشتغال در رشته‌های غیرمرتبط نیز دیگر ضعف‌های این حوزه است و اشتغال جامعه را با استخدام حل کردیم که این بزرگترین ایراد ساختار آموزشی است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد درآمد کشور صرف حقوق کارمندان می‌شود، افزود: متاسفانه در ایران ۲۰ برابر کشورهای پیشرفته دنیا کارمند داریم و باز هم همه دنبال استخدام شدن هستند.

وی به لزوم پایش آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و گفت: در مجموعه جهاددانشگاهی روحیه انقلابی را حفظ کردید که این خیلی خوب است اما کافی نیست و باید فراجناحی عمل کنید، خود را طالب ارتقا بدانید و در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان به پرهیز از روزمرگی و افزایش نوآوری تأکید کرد و افزود: هدایت یک مجموعه نیاز به کاپیتان برای هدایت دارد و در ضمن کار به فکر ارتقای علمی باشید.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی دشمن قصد دارد کشور را از سه بعد روانی، اقتصادی و عملی تحت فشار قرار دهد و ایجاد فشار روانی می‌خواهد دستاوردهای نظام را ناکارآمد جلوه دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ترامپ با حرف‌های ضد و نقیض جنگ روانی ایجاد می‌کند، بیان کرد: ما ۱۲ سال مذاکره نفس‌گیر داشتیم و به تمام تعهدات خود عمل کردیم آما آمریکا عمل به تعهدات را ناتمام گذاشت ولی ما در مورد دانش هسته‌ای مرحله به مرحله به خواسته‌های خود می‌رسیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ایجاد اعتماد را حداقل فاکتورهای لازم برای مذاکره طرفین عنوان کرد و افزود: آمریکا نشان داد قابل اعتماد نیست و تضاد ما با آمریکایی‌ها تضاد ماهوی است یعنی مثل مرگ و زندگی یا سفیدی و سیاهی که در یک جا جمع نمی‌شود و برای آشتی با آمریکا یا باید ما از اصول خود دست برداریم یا او از اصول امپریالیستی دست بردارد که این امکان‌پذیر نیست.

ارسال نظرات