۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۷۴۲۳۲
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

مدیریت جهادی نیازمند تشکیلات جهادی است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه جهاد کلمه مقدسی است گفت: مدیریت جهادی نیازمند تشکیلات جهادی است.
سید رضا تقوی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی ظهر امروز در همایش نقش فرهنگ مدیریت جهادی در حمایت از کالای ایرانی و ترویج فریضه زکات اظهار کرد: خبرنگاران در دوران دفاع مقدس نیز خط مقدم جبهه را به پشت جبهه وصل می‌کردند و هم اکنون نیز نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی با جهان پیوند خورده است بیان کرد: جهاد یک اصطلاح مقدس قرآنی است که در فرهنگ اسلامی از یک والایی خاص برخوردار است و امری الهی تلقی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی جهاد را حرکتی نفس‌گیر در مقابله با موانع و دشمنانی که سر راه قرار گرفتند عنوان کرد و افزود: مدیران باید با تلاش گسترده پای در میدان بگذارند چرا که کشته‌های راه جهاد هم افتخارآفرین هستند.

وی با اشاره به اینکه جهاد جهتی خدایی دارد تصریح کرد: هر مبارزی جهادگر نیست و هر میدانی میدان نبرد نیست و مدیریت جهادی در نظام ولایت ویژگی‌های خاصی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: مدیر جهادی نمی‌تواند در بسترهایی پر از موانع که او را محاصره کرده کار کند بلکه مدیر جهادی زمانی می‌تواند موفق شود که در تشکیلات و ساختار جهادی باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی ۲۷ مرکز تحقیقات دارد عنوان کرد: جهاد کشاورزی وزارتخانه‌ای علمی است که همه چیز بادقت و تحقیقات گسترده انجام می‌شود و حوزه کشاورزی نقش اول را در امنیت غذایی و سلامت جامعه ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر تقویت روحیه جهادی هم در تفکر و هم در عمل عنوان کرد:مدیر لوکومتیو قطار است ولی واگن‌ها نیز آن را همراهی می‌کنند و در این برهه از شرایط کشور، نباید کالای بیگانه را در سر فرآورده‌های داخلی بکوبیم و باید با ارتفای کیفیت کالای داخلی، فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات داحل را مدنظر قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان نیز در این همایش اظهار کرد: ایجاد نشاط و امید در جامعه برای مقابله با جنگ روانی که دشمن راه انداخته ضروری است و مهم‌ترین مسئله احیای روحیه ما می‌توانیم است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ ایرانی نیست که در کنار سفره خدمات و زحمات عرصه کشاورزی و سازندگی ننشسته باشد و این عرصه مثل دفاع مقدسهدارای دشواری‌هایی است در هشت سال مقاومت، مردم طعم شیرین پیروزی را چشیدند.

امام حمعه زنجان افزود: در جنگ نرم هم دشمن با همه توان و با هدایت‌ها و مدیدیت‌های حکیمانه رهبر انقلاب، هماهنگی بین قوای سه‌گانه و همه مسئولان نطام یک صدا در برابر دشمن شنیده می‌شود و این نوید موفقیت است.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات