۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۷۴۱۸۳
آیت‌الله علم الهدی:

خبرنگاری تداوم شغل انبیا است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که انبیا خبر را از خداوند دریافت و به خلق می‌رسانند، گفت: شغل خبرنگاری تداوم شغل انبیا است.
علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد ظهر امروز در دیدار مدیران خبرگزاری ها، خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: شما جبهه دفاع از انقلاب اسلامی را تشکیل داده‌اید در شرایطی که امروز موج رسانه‌های دنیا علیه اسلام بسیج شده است.

وی افزود: امروز عصر ارتباطات و توسعه قدرت است خبرنگار و خبرنگاری در یک جریان عظیم و مؤثر در کشاکش قدرت قرارگرفته است اما در دیدگاه اسلام محور خبر و خبرنگار و ارزش‌های درونی آن است شغل خبرنگاری تداوم شغل انبیاست.

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: انبیا خبر را از خداوند به خلق می‌رسانند و در سایه آن رسالت هدایت خود را اجرا می‌کنند افراد شاغل در این خط همکاران پیامبران و انبیا هستند در آموزه‌های اسلامی عمق شخصیت خبرنگار در جهت دیگری است.

وی با اشاره به آیات قرآن خاطرنشان کرد: اسلام نگاه دیگری به این قشر دارد اگر کسی خبری برای شما آورد در مورد آن تحقیق کنید اما اگر بنا شد به خبر بی‌توجه باشید به قوم جاهل برخورد می‌کنید خبر برای عناصری که مدیریت جامعه را بر عهده‌دارند تصمیم‌ساز است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خبر یک جریان اثرگذار در تصمیم‌گیری‌هاست بدون اطلاع از خبر نمی‌توانید تصمیم بگیرید در بی‌خبری تسلیم و پشیمان می‌شوید در ساده‌ترین منطق مهم‌ترین اثر خبرنگار شرکت در تصمیم سازی است و این اهمیتی است که قران به آن داده است.

آیت‌الله علم الهدی در ادامه همچنین گفت: به‌عنوان وظیفه طلبگی خودم می‌گویم هر شغلی درونش حلال حرام مکروه و مستحب دارد خطرناک‌ترین شغل کاری است که در آن حرامش بیشتر باشد اگر در مسیر کسب سالم و صحیح باشد خداوند شاغل را شهید محسوب می‌کند.

وی افزود: شغلی که به حرام نزدیک است شغل خطرناک است با این موقعیتی که خداوند برای خبرنگار تعیین کرده خبرنگاری از مشاغل خطرناک است یک خبر باعث می‌شود یک جامعه منحرف شود اگر بنا شد کاری کنید تا سرنوشت جامعه عوض شود چگونه می‌توانید آن را جبران کنید؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز خبر ابزار تعامل ثروت و قدرت شده است قدرت پرستان اولین کارشان استخدام خبرنگاران است افرادی که به دنبال ثروت و قدرت هستند ابتدا به دنبال رسانه و خبرنگاران می‌روند یک خبر باعث تغییر حرکت یک جریان مردمی می‌شود.

وی یادآور شد: در زندگی انسان دو نوع گناه می‌کند یک گناه مربوط به خود فرد است اما یک گناه باعث می‌شود سرنوشت یک انسان را عوض کند بهشت و جهنم در همین دنیاست شخص گناهکار به خاک سیاه می‌نشیند گاهی اوقات با شنیدن و ترویج یک خبر طرف مقابل کاملاً ساقط می‌شود.

در پایان این دیدار از تعدادی از خبرنگاران رسانه‌ها ازجمله آقای سید حسین میرپور خبرنگار رسا در مشهد با اهدای لوح و یک جلد کلام‌الله مجید تقدیر شد./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات