۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۷۴۱۶۴
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

قوه قضاییه حکم مفسدان اقتصادی را اجرا کند/ روحانیت همیشه در کنار مردم است

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه محتکران کالا پیاده نظامان آمریکا هستند، گفت: قوه قضاییه بدون تشریفات دادرسی مفسدان اقتصادی را که مفسد فی الارض هستند انجام دهد.
تجمع روحانیت صدای مردم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران، امروز در تجمع «روحانیت صدای مردم» که با حضور روحانیان و طلاب بسیجی استان تهران برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی برآمده از حوزه علمیه است.

وی افزود: جامعه روحانیت ایثار و فداکاری فراوانی برای صیانت از اسلام و مسلمانان انجام داده است از یادمان نمی‌رود زندان‌های رژیم طاغوت را که دیواره‌هایش از خون روحانیان شکنجه شده سرخ شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با تاکید براینکه جامعه روحانیت در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند و با شجاعت و ایستادگی به مبارزه با دشمن برای حفظ تمامیت ارضی کشور شهید دادند، ابراز کرد: براساس اسناد رسمی موجود در میان اقشار روحانیت بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس نثار انقلاب اسلامی کرده است و در دوران دفاع مقدس از 120 طلبه مدرسه علمیه امام رضا(ع) 80 طلبه آن به فیض شهادت نائل شدند.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با تاکید براینکه امروز روحانیت با همه وجود پای نظام و ملت ایستاده است، اظهار داشت: هم اکنون نیز روحانیت با وجود همه ناملایمات و مشکلات در دفاع از استقلال کشور حضور جدی دارد و با وجود اینکه روحانیت در پیدایش پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته اما زندگی بسیاری از طلاب و روحانیان بسیار ساده و فقیرانه است اما همین طلاب و روحانیان تا پای جان مدافع حقوق ملت هستند.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد طلاب و روحانیان در فقر اقتصادی زندگی می‌کنند و تنها 5 درصد از جامعه روحانیت در مناصب حکومتی فعالیت می‌کنند. دشمنان امروز باید بدانند که طلاب و روحانیان با همه وجود پای انقلاب ایستاده‌اند و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: من دیپلمات نیستم انقلابی هستم؛ جامعه روحانیت نیز برای دفاع از حقوق ملت با تدبیر و عقلانیت فارغ از رویکرد محافظه کارانه انقلابی عمل خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد افزایش اقتدار و بنیه نظامی را یک واجب شرعی برای صیانت از اسلام و انقلاب دانست و گفت: افزایش بنیه نظامی عامل بازدارنده در برابر جسارت‌ها و یاوه‌گویی‌های آمریکا است و امنیت امروز ایران در میان آتش منطقه گویای ترس دشمن از این اقتدار است.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران اجرای عدالت را ضامن حفظ وحدت دانست و اظهار داشت: امروز حفظ وحدت از اوجب واجبات است از این رو مسؤولان باید روحیه جهادی و انقلابی تلاش کنند با اجرای عدالت و حل مشکلات اقتصادی وحدت جامعه را حفظ کنند.

وی با خطاب قرار دادن قوه قضاییه، اظهار داشت: در احکام اسلام اگر کسی دزدی و سرقت کند باید دست او قطع شود آیا کسی که میلیاردها تومان از بیت المال دزدی می‌کند آیا مفسد فی الارض نیست اینکه بگویند باید فرایند دادرسی طی شود برای شرایط عادی است برای مثال اگر کسی در جنگ خیانت کند او را به تهران می‌فرستند تا در دادگاه محکوم و بعد از ده سال حکم آن اجرا شود یا اینکه در همان میدان جنگ حکم او را اجرا می‌کنند؟ امروز نیز جنگ اقتصادی است اعمال قانون از سوی قوه قضاییه نسبت به مفسدان اقتصادی بدون تشریفات و سیر اداری باید عملی شود امروز فساد مفسدان بر همگان محرز است تعلل جایز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد افزود: امروز نباید قوانین تخفیف پیدا کنند و یا اصلاح شوند این تخفیف و اصلاح باید در شرایط خاص انجام شود از این رو مجلس باید انقلابی عمل کند. همانطور که در قوانین آمده تخلفات ارزی مجازات‌ سنگینی دارد که افزون بر پرداخت مازاد مجرمان باید چهاربرابر دریافتی را پس دهند پس چرا در این شرایط که مساله ملی است این قانون را لغو می‌کنید.

وی با بیان اینکه مجلس برآمده از مردم است از این رو مردم باید در هنگام نیاز به موکلان خودشان مراجعه کنند، گفت: متاسفانه امروز می‌بینیم مجلس از وظیفه خود عدول کرده چطور این مجلس در 20 دقیقه برجام را تصویب می‌کند ولی نسبت به مفسدان اقتصادی بی تفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه احتکار حرام است، گفت: احتکار همدستی و همکاری با آمریکا است، امروز آمریکا می‌گوید من اجازه نمی‌دهم کالا به ایران وارد شود داخلی ها هم از سوی دیگر اقدام به احتکار کالا می‌کنند و نمی‌گذارند اجناس ضروری به دست مردم برسد به عقیده بنده اینان بدتر از آمریکا و پیاده نظامان آمریکا در داخل هستند.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با تاکید براینکه نظام انقلاب اسلامی کارآمد است و ناکارآمدی مربوط به افراد می‌شود، ابراز کرد: مردم ناکارآمدی افراد را به پای نظام نگذارند افراد صالح در قوا فراوان است و خدمات خوبی هم انجام می‌دهند اما آن دسته افراد ناکارآمد که معدود هستند آن خدمات خوب را خنثی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روحانیت در کنار مردم است سیاستمدار و دیپلمات نیست ولی انقلابی است هر گونه حمایت که سه قوا برای رفع مشکلات اقتصادی از حوزه علمیه بخواهند حوزه در کنار آنان است بنابراین سه قوا بدانند که شرایط باید به نفع مردم هر چه سریع‌تر تغییر کند و این حق مردم است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات