۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۷۴۱۶۳
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

رسانه تراز انقلاب اسلامی باید حامل پیام انقلاب اسلامی باشد

اسلامی گفت: رسانه ای که بخواهد در تراز انقلاب اسلامی ایفای نقش کند، باید بتواند حامل پیام انقلاب اسلامی بوده و با دریافت بازخورد مخاطبان و بازتولید پیام های پسین بر اساس نیاز مخاطب، رسالت خود را بهنگام و بلیغ به انجام رساند.
محمد مهدی اسلامی

محمد مهدی اسلامی، مدیر مسؤول هفته نامه شما در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: یکی از مأموریت های رسانه انقلابی، فسادزدایی از طریق تقویت شفافیت است. این مأموریت منحصر به عرصه اقتصادی نیست و در دیگر عرصه ها از جمله حوزه اندیشه نیز موضوعیت دارد و یک رسانه تراز انقلاب اسلامی باید بتواند با زنگارزدایی از کلیشه ها و مواجهه صریح با دیدگاه ها، اندیشه هایی که با رویکرد التقاطی و مزدورانه سعی به تحمیل غیر محسوس اندیشه های سکولار، ناخداباورانه و منفعت طلبانه در لباس مطالبات بر حق مردم دارند را آشکار سازند.

وی با اشاره به مسؤولیت رسانه ها در جنگ نرم دشمن، افزود: وقتی عملیات روانی یکی از سه محور اصلی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است و وارونه نمایی، جعل، حاشیه سازی برای تغییر اولویت ها، برجسته سازی مشکلات و پوشاندن نقاط قوت و ... از ابزارهای این جنگ هستند، انتظار می رود اصحاب رسانه در خط مقدم این جنگ حاضر شوند و با افزایش آگاهی عمومی اثرگذاری پروپاگاندای نظام سلطه را به صفر برسانند.

اسلامی به مصداق اخیر سیاسی کردن مشکلات اقتصادی مردم از سوی یکی از چهره های شناخته شده با ادبیاتی به ظاهر در چارچوب قانون، ابراز داشت: وقتی شاهد آن هستیم کسانی که در مقاطعی خود موجب به وجود آمدن زمینه بروز مشکلات امروز برای کشور شده اند و حتی نمادهای سیاسی دیروز آنها، رسما خواستار افزایش تحریم ها توسط ترامپ شد، امروز با بهانه جویی سعی به تغییر صورت مسئله دارند؛ می توان با شفاف کردن ابعاد این فرار به جلو موجب غبارزدایی از فضای سیاسی و بطلان جنگ روانی دشمن شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه اگر کسی قصد نقد دلسوزانه داشته باشد، ادبیاتی را دنبال خواهد کرد که نتیجه نهایی آن در سبد منافع ملی باشد، افزود: گاهی نقدها شکل انتقام به خود می گیرد و یا بدون محاسبه اثر آن و سوء استفاده دشمنان بیان می گردد. در حالی که انتظار از یک رسانه تراز انقلاب اسلامی، فراست و امعان نظر در هنگام نقد و پرهیز از بازتاب مواضع تخریبی است.

اسلامی با اشاره به عملکرد خبرگزاری رسا در حدود 15 سال فعالیت خود، گفت: اینکه یک رسانه احساس مسؤولیت می‌کند تا پل ارتباطی حوزه و جامعه گردد و پیام غنی حوزه، محصور به دیوارها نماند و از دیگر سو نیز، اشتغال حوزویان به مسائل علمی مانع از دریافت نظر مردم و بازخورد آنها به پیام حوزه نشود، می تواند به عنوان یک جبهه موفق در جنگ نرم امروز باشد و به نظر می رسد با کسب تجربه گرانبهای سالهای گذشته، خبرگزاری رسا می تواند به تقویت ضریب نفوذ خود در میان مردم اقدام کند. پیام خوب این رسانه، اگر مخاطب افزون تری داشته باشد با ضریب مضاعفی در جامعه اثر خواهد گذاشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصلی ترین انتظار از رسانه، ایفای نقش واسط در انتقال پیام و دریافت بازخوردهای مخاطب بوده است؛ رسانه ای که بخواهد در تراز انقلاب اسلامی ایفای نقش کند، باید بتواند حامل پیام انقلاب اسلامی بوده و با دریافت بازخورد مخاطبان و نیز بازتولید پیام های پسینی بر اساس نیاز مخاطب، رسالت خود را بهنگام و بلیغ به انجام رساند./۹۶۹/ت302/ب1

ارسال نظرات