۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۷۴۱۳۲
حجت الاسلام سرلک:

برجام نتیجه اعتماد داشتن به کدخدا بود

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه برجام نتیجه امید داشتن به کدخدا به جای خداوند است، گفت: کسانی که اختلاس می‌کنند و یا دست درازی به بیت المال دارند کسانی هستند که چشمشان نسبت به حق کور است.
سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سرلک استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد غدیر، گفت: انسان باید اعمالش را برای خدا انجام دهد.

وی افزود: اگر اعمال انسان برای رضای خداوند باشد دیگر شیطان نمی‌تواند بین انجام حق و باطل  فرد را دچار تردید کند.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه عبادت باید انسان را از رذائل اخلاقی دور کند، بیان کرد: اگر مردم از زبان انسان در رنج و عذاب باشند و آزار ببینند معلوم می‌شود از این زبان آزار دهنده استفاده می‌برد و مشخص است عباداتی که انجام می‌دهد اثری در رفتار او ندارد و شیطان از رفتار چنین فردی خرسند شده و از زبان او بهره می‌برد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان مومن بر سر دوراهی حق و باطل  هیچگاه از حق غفلت نمی‌کند و این نتیجه مراقبت‌هایی است که در اعمال خود دارد. عبادت انسان باید به گونه‌ای باشد که اجازه ندهد انسان را از عرش به فرش بکشاند.

وی با تاکید براینکه در مودت با قرآن و اهل بیت(ع) باید رضای خدا جستجو شود، گفت: انسان اگر خدا را رب خود بداند هرگز از حرکت به سوی خداوند باز نمی‌ماند. اگر کسی باور کند که غیر از خداوند نمی‌تواند او را کفابت کند دیگر بر سر دوراهی‌ها مردد نمی‌شود.

حجت الاسلام سرلک با بیان این که عبادت باید انسان را به اوج برساند، عنوان کرد: کسی که به خدا اعتقاد داشته باشد نماز او معراج می‌شود بنابراین درب معراج به روی انسان باز است امام جواد(ع) فرمودند: به خداوند اعتماده کرده و به او تکیه کنید؛ انسان در دنیا تنها باید نگاهش به خداوند باشد تا بصیرت یابد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز کسانی که اختلاس می‌کنند و یا دست درازی به بیت المال دارند کسانی هستند که چشمشان نسبت به حق کور است؛ بنابراین عبادت نباید بوی خودخواهی دهد.

وی افزود: انسان باید بداند که خداوند دینا را برای او آفریده و نه او را برای دنیا بنابراین انسان در این دنیا نباید دل به غیر خدا دهد و فکر کند که می‌توان به جای خدا به کدخدا باید تکیه زد مگر مذاکرات نبود آمریکا به کدام یک از مفاد آن عمل کرد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات