۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۷۴۱۳۱
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

دشمن با شبهه افکنی و دروغ پردازی درصدد تخریب چهره روحانیت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن با شبهه افکنی و دروغ پردازی درصدد تخریب چهره روحانیت است، گفت: در حوزه علمیه ما روحانیان اقتصاددان و متخصص در زمینه بورس داخلی و خارجی فراوان داریم اما کدام یک از آنها در مجلس و یا در سیستم اجرایی کشور هستند که امروز برخی چهره روحانیت را تخریب می‌کنند.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد برجسته حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه هفتگی درس اخلاق که در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: یکی از دلایل حرام بودن شرب خمر گرفتار نشدن در دامن شبهات است.

وی افزود: ترک شرب خمر دژ محکمی در برابر شبهات است بنابراین اگر مسلمانان اهل شرب خمر باشند در دام شبهات گرفتار شده و دینشان در معرض خطر قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه امروز دشمن با شبهه افکنی و دروغ پردازی درصدد تخریب چهره روحانیت است، ابراز کرد: مشکلات اقتصادی کشور ربطی به جامعه روحانیت ندارد امروز مردم کدام طلبه دلار فروش و ویلا سازی را می‌شناسند که مسبب بوجود آمدن مشکلات اقتصادی شده باشند، کسانی که آن 9 هزار ویلای میلیاردی را ساختند کدام یکشان طلبه هستند که امروز برخی به طلاب ناسزا می‌گویند.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه انسان مسلمان ربا نمی‌خورد، اظهار داشت: گرانی و رباخواری نتیجه عمل نکردن به آیات الهی است، انسان اگر در سایه قرآن و کلام اهل بیت(ع) قرار گیرد و به دستور آنان عمل کند از کاری که خشم خدا را در پی دارد اجتناب می‌کند و هرگز در مواجهه با سختی دین اسلام را تخریب نمی‌کند.

وی افزود: در حوزه علمیه ما روحانیون اقتصاددان و متخصص در زمینه بورس داخلی و خارجی فراوان داریم اما کدام یک از آنها در مجلس و یا در سیستم اجرایی کشور هستند بنابراین مردم باید مراقب شبهه افکنی دشمن در زمینه تخریب چهره روحانیت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی شهوت و هوا پرستی را مانع اطاعت از امر خداوند دانست و گفت: انسان زمانی می‌تواند مساله‌ای را تکذیب و تصدیق کند که به صحت و سقم آن یقین کامل داشته باشد در غیر این صورت مجاز به تصدیق و تکذیب کردن کسی و یا موضوعی نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گناه و فساد جامعه را تاریک می‌کند، عنوان کرد: گناه مانع درک حق است کسانی که می‌گویند قرآن برای هزار و 400 سال پیش است نسبت به قرآن کفر و توهین می‌کنند؛ قرآن کتابی است که هرگز کهنه نمی‌شود.

وی افزود: قرآن سراسر معجزه است، مگر امروز عصر پیشرفت و تکنولوژی نیست مگر نه آن که خداوند در قرآن کریم به هواپیما که با نوک تیز خود جو را می‌شکافد و پیش می‌رود اشاره می‌کند، آیا در زمان پیامبراکرم(ص) کسی می‌دانست هواپیما چیست پس چگونه برخی می‌گویند قرآن کتاب قدیمی است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی در پایان با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) با قرآن آمد تا بشر را از مخالفت با خدا باز دارد و از آن درس بگیرد، خاطرنشان کرد: براساس آیات قرآن بلا و سختی برای کفار دام و برای مومن گام است کفار با بلا و سختی عذاب می‌شوند و برعکس مومنان به واسطه سختی و مشکلات به سوی خداوند گام برمی‌دارند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات