۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۷۴۱۱۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

رشوه و اختلاس زرنگی نیست، حرام خوری است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه اختلاس و رشوه گرفتن زرنگی نیست، گفت: کسی که دین خود را می‌دهد تا یک لقمه حرام بگیرد زرنگی به شمار نمی‌رود کسانی که به رزق حرام ناخنک می‌زنند به همان مقدار از مال حلالشان که خداوند معین کرده کم می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز، عصر امروز در امامزادگان ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) گفت: فهم درست بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند.

وی افزود: مردم باید از امور بیهوده و بی فایده اجتناب کنند و عمر خودشان را صرف کارهایی غیر ضروری نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه انسان منتظر تکالیفی دارد که باید انجام دهد، ابراز کرد: مراد از انتظار آن نیست که ما در عصر غیبت بدون تکلیف باشیم و تنها منتظر شویم تا امام عصر(عج) ظهور کنند بنابراین همه باید به تکالیفی که منجر به ظهور می‌شوند بیشتر توجه کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه خداوند اسراف کاران را دوست ندارد، ابراز کرد: گاهی برخی افراد تمیز شدن را در مصرف زیاد آب می‌دانند در حالی که غافل از آن هستند که اسراف از گناهان کبیره به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه علم آموزان باید در مدارس و دانشگاه‌ها علوم مفید فرا بگیرند نه محفوظات، گفت: امروز بیشتر این علوم که در مدارس ارائه می‌شود محفوظات هستند و هیچ فایده‌ای برای علم آموزان ندارد و چایی را نمی‌توان با آن علوم آباد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید براینکه در علم باید رشد و پیشرفت باشد، عنوان کرد: صرف کسب اطلاعات رشد نیست اینکه ما پژوهش کنیم آجرهای سی سه پل اصفهان از کجا آمده رشد نیست بنابراین بسیاری از دانستن‌ها باعث رشد انسان نمی‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز درباره زهد، گفت: زهد به معنای نداشتن نیست گاهی انسان روی قالی می‌نشیند ولی زاهد است بنابراین مراد از زهد وابستگی و عدم وابستگی است برخی افراد ثروت دارند ولی به سبب حب دنیا ذره‌ای از مال خودشان را به فقرا انفاق نمی‌کنند.

وی در خصوص سخاوت، اظهار داشت: گاهی برخی افراد در ایام محرم نذری می‌دهند ولی اهل پرداخت خمس و زکات واجب نیستند یا اینکه بسیاری از والدین برای دین فرزندانشان هزینه نمی‌کنند ولی برای کفش او بالاترین هزینه‌ها را اختصاص می‌دهند از این رو افراد باید در تشخیص وظیفه از خداوند یاری بخواهند تا فهم درستی از امور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: اختلاس و رشوه گرفتن زرنگی نیست کسی که دین خود را می‌دهد تا یک لقمه حرام بگیرد زرنگی به شمار نمی‌رود خداوند رزق حلال همه انسان‌ها را به اندازه معین کرده بنابراین کسانی که به رزق حرام ناخنک می‌زنند به همان مقدار از مال حلالشان کم می‌شود.

 رییس ستاد اقامه نماز با تاکید براینکه همه ما باید یک تریبون اسلام شناس داشته باشیم و همه کارهایی را که می‌خواهیم انجام دهیم با او در میان بگذاریم، گفت: مشورت با عالم دینی سبب می‌شود انسان کمتر اشتباه کند.

وی با تاکید براینکه امام زمان(عج) حی است و ما باید بدانیم امروز در عصر غیبت جانشین ایشان چه کسی است، تصریح کرد: در عصر غیبت هر کسی نمی‌تواند خودش را فقیه و نایب امام زمان(عج) بداند. ما قبل از انقلاب افراد بسیاری داشتیم که برای امام زمان(عج) گریه می‌کردند و خودشان را یار امام زمان(عج) می‌داستند ولی در پیروزی انقلاب ذره‌ای امام راحل را یاری نکردند؛ بنابراین منتظر امام زمان(عج) باید طرفدار حق باشد کسی که نمی‌تواند از درآمد حرام بگذرد نمی‌تواند خودش را یار امام زمان(عج) بداند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات