۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۷۴۱۰۸
امام جمعه اراک:

با وحدت ملی تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم

امام جمعه اراک گفت: با اتحاد و وحدت ملی تحریم‌ها را باید به فرصت تبدیل کنیم.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک اظهار داشت: تحریم‌ها فرصت سازندگی کشور است که نیاز است با امید و تلاش تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن در تلاش است کشور را اسیر و برده دلار خود کند و ما باید آقا و آزاده خود باشیم.
امام‌جمعه اراک افزود: آمریکایی‌ها چهارصد سال گذشته دنیا را غارت کردند ولی کشور ما غارتگر نیست ما با امید و انگیزه و همت مردم و جوانان چرخ‌های اقتصاد، صنعت و تولید را باید به حرکت دربیاوریم که نیاز است دولت در این راستا با برنامه‌ریزی صحیح گام‌های مثبتی در به حرکت درآوردن چرخه تولید بردارد.

امام‌جمعه اراک بابیان اینکه در حال حاضر نرخ ارز رهاورد مثبتی برای صادرکنندگان دارد اظهار داشت: شرایط خوبی برای صادرکنندگان فراهم‌شده است و با توجه به ظرفیت بالای استان مرکزی امید داریم در سال جاری یک و نیم میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم.

آیت الله دری بر ضرورت نظارت دولت بر کالای اساسی مردم تأکید کرد و گفت: نباید اجازه داد در خصوص تأمین کالاهای اساسی به مردم فشار وارد شود و نیاز است برای راه‌اندازی تولیدات جدید سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با ارائه پیشنهاد در خصوص راه‌اندازی تولیدات جدید و فراهم کردن زمینه اشتغال اظهار داشت: در استان مرکزی شرکت سرمایه‌گذاری استانی با صدها میلیارد تومان سرمایه راه بیندازیم و در اولین قدم سهام پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه را با کمک و آورده مردم با سهامی عام خریداری کنیم چراکه این اقدام مثبت هم آثار ضد تورمی ایجاد می‌کند و هم خود مردم با سرمایه‌شان آن را به جریان انداخته‌اند.

آیت الله دری نجف‌آبادی بر تأمین اشتغال بخصوص برای قشر تحصیل‌کرده تأکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم در کشور رکود حاکم شود چراکه رکود آثار منفی‌تری از تورم به همراه دارد و با راه‌اندازی صنایع کوچک و متوسط می‌توان از رکود خارج شد.

امام‌جمعه اراک تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای کارگاهی کوچک باارزش افزوده ۲ درصد برای مناطق محروم و فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان گام‌های مؤثری در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال برداشت.

وی با اشاره به تاخیر در ازدواج و فرزندآوری گفت: افرایش سن ازدواج به صلاح نیست و تاخیر در ازدواج  فتنه و فساد و آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل ضرورت توجه ویژه به ازدواج  موضوع کاهش جمعیت و لزوم جبران آن است.

منبع: فارس

ارسال نظرات