۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۷۴۱۰۷
امام‌جمعه کرمانشاه:

برخی از تحریم چماق نسازند/ به روحیه انقلابی روزهای نخست انقلاب نیاز داریم

امام جمعه کرمانشاه گفت: مراقبت کنیم برخی از تحریم چماق نسازند چراکه در ۴۰ سال گذشته این تحریم‌ها وجود داشته است.
آیت الله علما

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه خطاب به مدیران و مسئولان اظهار داشت: مدیران علاوه بر مدیریت کاری و شغلی که نقش مهمی در مدیریت کشور دارد نیاز به توانمندی‌هایی دارند تا مشکلات امروزی گریبانگیر کشور نشود و هر مدیر علاوه بر کارهای روزمره باید عدالت و تقوا را مدنظر داشته باشد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه گرفتاری‌های امروز مربوط به عدم تقواست، بیان کرد: هر مدیر یا معاونی که معیار عملکرد وی تقوا باشد در کار به مشکل نمی‌خورد و در کنار عدالت و تقوا، مدیران باید روحیه جهادی داشته باشند و همچون روحیه انقلابی که اول انقلاب وجود داشت و مدیران بدون در نظر گرفتن مقام و منصب خود در مناطق محروم کار می‌کردند.

خطیب جمعه کرمانشاه ولایتمداری را یکی دیگر از شروط مدیریت در جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مدیر جمهوری اسلامی باید توصیه مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) را با جان و دل قبول کند و البته نقدپذیر بوده و نسبت به مشکلاتی که مردم تذکر می‌دهند بی‌تفاوت نباشد زیرا در غیر این رفتار کار مدیر به استبداد می‌رسد.

آیت‌الله علما بصیرت، آگاهی، جامعه شناسی و خدمت به مردم را از دیگر شروط مدیریت در جمهوری اسلامی بیان و عنوان کرد: مقام معظم رهبری بارها انقلابی بودن را تذکر داده‌اند و مدیران باید فکر و تصمیم انقلابی داشته باشند و انقلابی در خدمت مردم باشند تا پاسخگوی خون هزاران شهید که در راه دفاع از انقلاب اسلامی فدا شده‌اند باشند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مدیران باید روحیه مبارزه داشته باشند، تصریح کرد: اگر مدیران با جان خود درک کنند که مردم بچه‌های خود را دودستی برای اعتلای نظام اسلامی تقدیم کرده‌اند و اگر مسئولان با تمام وجود این معنا را درک کنند آن وقت تخلف نکرده و از راه راست خارج نمی‌شوند.

آیت‌الله علما با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در 20 سال پیش برای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، بیان کرد: مردم به سهم خود و مدیران به سهم خود با فقر و فساد مبارزه کنند تا در این کشور ثروتمند فقر نباشد و در یک کشور انقلابی فساد و تبعیض نباشد و مردم همیشه در صحنه نیز آماده کمک به مسئولان برای رفع این مشکلات هستند.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه در عدالت امیرالمومنین(ع) حق برای همه در نظر گرفته می‌شد، عنوان کرد: نامگذاری سال‌های اخیر با شعار اقتصاد گوشزدی به مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم اعتماد به دشمن است و همه مراقب باشیم تحریم به صورت چماق در نیاید زیرا 40 سال است تحریم هستیم.

آیت‌الله علما با بیان اینکه برخی اقدامات مدیران با روحیه جمهوری اسلامی ایران مطابقت ندارد، افزود: بریز و بپاش و فساد و رانت حکم موریانه دارد و انقلاب می‌خورد و اسلام از بین می‌برد و به یاد داشته باشیم که امام راحل فرمود اگر این انقلاب صدمه ببیند اسلام صدمه دیده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات