۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۷۴۱۰۴
آیت الله صفایی بوشهری مطرح کرد؛

مردم از قوای ۳ گانه گله مندند/ سواری دشمن روی موج‌ اعتراضات اقتصادی

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم به عملکرد قوای سه گانه اعتراض دارند، گفت: توقع مردم از قوه مجریه، مقننه و قضاییه بسیار فراتر از این است، مردم انقلاب و اسلام را دوست دارند و اعتراضات نسبت به عملکرد مسؤولان است.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، با اشاره به مشکلات موجود و اعتراض و گله مندی مردم از همه قوای سه گانه، اظهار داشت: توقع مردم از قوه مجریه، مقننه و قضاییه  بسیار فراتر از این است و انتظار دارند که مسئولان به وعده‌های داده شده نه تنها عادی بلکه انقلابی و جهادی عمل کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان تصور نکنند گلایه مردم از مسئولان و قوای سه گانه اعتراض به اصل انقلاب است، تصریح کرد: با هدایت‌‌های مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان و حمایت مردم این مشکلات برطرف می‌شود چراکه این اعتراض نسبت به عملکرد مسئولان است که باید خودشان اصلاح کنند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: مردم امتحان خود را در عرصه‌های مختلف پس داده‌اند و این‌بار نوبت مسئولان است که باید امتحان خود را بدهند.

وی با اشاره به اینکه طی 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های زیادی تجربه شده، تصریح کرد: همواره با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، بصیرت هوشمندانه مردم و تلاش همه جانبه مسئولان صدیق نظام اسلامی از تنگناها عبور کرده‌ایم.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه گفت: مردم از نارسایی‌ها و کمبودها گله مندند؛ این مشکلات و مسائل از بی‌برنامه‌گی یا بدبرنامه‌گی مسئولان است به‌گونه‌ای که یا برنامه‌ لازم از قبل طراحی و پیش بینی نکرده‌اند و یا اینکه فعالیت آنان کارآمد نبوده است.

وی با بیان اینکه بحران ارز و سکه ناشی از بی‌برنامه‌گی و یا بدبرنامه‌گی مسئولان بود، تصریح کرد: : نبود نظارت کارآمد دستگاه‌ها، مسئولان و یا خلاف قانون عمل کردن، سبب ایجاد تخلفات زیاد می‌شود که باید پیگیری و برخورد قاطع شود و متاسفانه فشار بحران اخیر بر مردم وارد شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گلایه و اعتراض مردم را نسبت به عملکرد مسئولان دانست و با هشدار نسبت به اینکه دشمنان روی اعتراضات مردم موج‌سواری می‌کنند، افزود: مردم انقلاب و اسلام را دوست دارند و به آرمان‌ها و ارزش‌های امام راحل پایبند هستند چراکه این مهم استقلال و آزادی و مردم سالاری دینی آفریده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه گرانی برخی کالاها را کاذب دانست و خاطرنشان کرد: باید ضمن نظارت بر کالاها و اجناس، قیمت‌ها بر اساس زندگی و معیشت مردم تنظیم شو چرا که گرانی کالا به صورت غیر اصولی مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده که باید با عمل انقلابی و جهادی نسبت به کنترل قیمت‌ها اقدام شود.

وی همچنین با انتقاد از افزایش قیمت بلیط هواپیما  توسط یک شرکت  به صورت یکباره از بوشهر به تهران و بلکعس به میزان یک میلیون تومان، اظهار داشت: نظارت مسئولان بر قیمت بلیط هواپیماها باید بیشتر شود.

منبع: فارس

ارسال نظرات