۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۷۴۰۹۴

انتقاد عضو کتائب حزب الله عراق از اظهارات العبادی درباره تحریم‌های ایران

عضو کتائب حزب الله ضمن انتقاد از اظهارات نخست وزیر عراق درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از وی خواست که این اقدام واشنگتن را محکوم کند.
کتائب حزب الله عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، «سید جاسم الجزائری» عضو دفتر سیاسی گروه مقاومت اسلامی «کتائب حزب الله» عراق به شدت از اظهارات «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور درباره تحریمهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

الجزایری به پایگاه خبری «الاتجاه پرس» گفت: «تحریمهای آمریکا علیه ایران، سلاحی پست‌تر از بمب هسته‌ای است که شهرهای ژاپن (هیروشیما و ناکازاکی) را در آغاز جنگ جهانی دوم هدف قرار داد».

وی تأکید کرد که تحریمهای آمریکا منفعت‌گرایانه بوده و هدفش گرسنه نگاه داشتن، کشتار، به زانو درآوردن و در هم شکستن اراده ملتهاست.

 این مسئول عراقی ادامه داد: «فقط انسانهای ترسویی که نمی‌توانند مقاصد و منافع خود را از طریق نیروهای نظامی محقق کنند، دست به دامن این تحریمها می‌شوند».

الجزایری با تأکید بر اینکه «همه تاریخ خبیث آمریکا در شخصیت دونالد ترامپِ ناقص العقل خلاصه شده است» اظهار داشت: «همه آزادگان عالم از جمله سیاستمداران آمریکایی که خود نیز چند پاره شده‌اند، این تحریمهای تحمیلی علیه ایران را نمی‌پذیرند و حتی برخی از آنان از مواضع ترامپ در منطقه غرب آسیا اظهار شرم کرده‌اند».

عضو دفتر سیاسی کتائب حزب الله درباره اظهارات العبادی هم گفت: «العبادی باید با این سیاستهای آمریکا مقابله و آن را محکوم و مواضع حمایتی ایران از عراق را در زمان محاصره تحمیلی علیه آن در زمان رژیم قبلی یادآوری می‌کرد».

وی در ادامه اعلام کرد که «ایران در آن زمان مرزهای خود را برای وارد کردن کالاهای اساسی به ملت عراق باز کرد و پس از سال 2003 در برابر آمریکای اشغالگر و در سال 2014 نیز از این کشور در برابر گروه تروریستی داعش حمایت کرد».

الجزایری در پایان تأکید کرد که العبادی در تلاش است به آمریکا نزدیک شود تا بتواند مجددا به کرسی نخست وزیری دست یابد و روند تشکیل کابینه بعدی را سهولت بخشد و به هیچ وجه به منافع مشترک عراق با ملت ایران توجه نکرده است.

العبادی اخیرا مدعی شده بود که دولتش مخالف تحریمهای آمریکا علیه ایران است ولی بدان پایبند خواهد بود.

این اظهارات وی موجی از انتقادات را علیه وی در میان احزاب و محافل سیاسی عراق برانگیخته است./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات