۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۷۴۰۹۳
آيت الله نمازي:

اخبار رسانه ها در جهت وحدت ملي باشد

نماينده ولي فقيه در كاشان از اصحاب رسانه خواست اخبار، گزارشات، تحليل ها و تفسيرهاي خود را به گونه اي به افكار عمومي انعكاس دهند كه منشأ همبستگي، اتحاد و وحدت ملي شود.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با اشاره به سالروز شهادت خبرنگار عرصه قلم و رسانه شهيد صارمي و تبريك اين روز به اصحاب رسانه، گفت: يكي از رسالت هاي اصحاب رسانه تلاش براي ايجاد امنيت و آرامش و وحدت است.

وي با اشاره به دو رسالت مهم اصحاب رسانه، ابراز کرد: رسالت نخست خبرنگاران و اصحاب رسانه انعكاس و اطلاع رساني تحولات و پيشرفت هاي كشور به افكار عمومي در راستاي معرفي توانمندي ها و اقتدار ملي است.

وي پاسخگويي به تهاجمات و تهديدات و توطئه هاي تبليغاتي دشمن را دومين رسالت اصحاب رسانه دانست و اظهار داشت: امروز غول هاي رسانه اي دنيا در اختيار صهيونيست جهاني است و در چنين شرايطي دريافت صداي رسانه هاي جمهوري اسلامي ايران را در دنيا با مشكل روبرو كرده است و به سختي شنيده مي شود.

آيت الله نمازي گفت: يكي از كارهاي امپراتوري رسانه اي برعليه اسلام و نظام و انقلاب اسلامي را هيولاسازي، اسلام هراسي و ترسيم سيمايي نامناسب از انقلاب اسلامي و ملت ايران است كه در چنين شرايطي يكي از رسالت هاي اصحاب رسانه انعكاس پيشرفت هاي علمي و نظامي و فرهنگي و پاسخگويي به امپراطوري رسانه اي است.

نماينده ولي فقيه در كاشان از خبرنگاران و رسانه هاي خواست مراقب باشند اخبار، گزارشات، تحليل ها و تفسيرهاي خود را به گونه اي به افكار عمومي انعكاس دهند كه منشاء همبستگي و اتحاد و وحدت ملي شود.

وي همچنين از خبرنگاران و رسانه ها خواست تا از انتشار اخبار، گزارش، تحليل و تفسيرهايي كه سبب ايجاد اختلاف بين گروه ها و جناح هاي سياسي و مردم مي شود پرهيز كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان فضاي مجازي را ظرفيت بزرگي براي اطلاع رساني صحيح و سالم دانست و از اينكه گاهي از فضاي مجازي سو استفاده مي شود و مسائلي را مطرح مي كنند كه سبب اختلاف بين مسؤولان مي شود ابراز تأسف كرد و از فعالان در اين عرصه خواست از هر گونه اقدامي كه منجر به اختلاف ضربه زدن به اتحاد و وحدت مي شود خود داري كنند.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به مشكلات اصحاب رسانه به مسؤولان ذيربط به ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيشنهاد كرد تا در جهت حل مشكلات اداري اصحاب رسانه و تشويق مسؤولان براي همكاري با خبرنگاران اهتمام ويژه داشته باشند.

وي در ادامه با اشاره فرا رسيدن سالروز ازدواج اميرمومنان(ع) و فاطمه زهرا(س) و نامگذاري روز اول ذي الحجه با عنوان روز ‹‹ ازدواج جوانان›› با تبريك اين روز، گفت: زندگي نيازمند آگاهي زن و شوهر است و زوج هاي جوان بايد به شرح وظايف خود آگاهي داشته باشند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد براينكه فضاي خانه و خانواده بايد محيطي امن و آرام و داراي صفا و صميميت و مهر و محبت و مودت باشد، عنوان كرد: خداوند در قرآن خطاب به پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، خداوند براي انسانها همسر قرار داد تا آرامش باشند.

وي افزود: خانه در صورتي محيط امن و آرام خواهد بود كه زن و مرد به شرح وظايف خود آشنا و يكديگر را دوست داشته باشند و فداي يكديگر باشند همانگونه كه فاطمه زهرا(س) خودش را فداي اميرمومنان(ع) و ولايت كرد.

آيت الله نمازي زندگي اميرمومنان(ع) و فاطمه زهرا را بهترين الگو براي جوانها دانست و گفت: اگر خانواده ها به وظايف و مسؤوليت هاي خود در خانه و خانواده آشنا باشند شاهد هيچ طلاقي در جامعه نخواهيم بود و افزايش آمار طلاق در جامعه نيز به دليل عدم آشنايي زن و مرد به شرح وظايفي است كه بر عهده دارند.

وي ابراز اميدواري كرد متوليان فرهنگي زمينه فراهم كردن ازدواج جوانهايي كه در آستانه ازدواج قرار دارند فراهم كنند.

آيت الله نمازي در ادامه به بمباران مناطق مسكوني غزه از سوي هواپيماهاي رژيم صهيونيستي و شهادت تعدادي زن و كودك و همچنين بمباران اتوبوس حامل دانش آموزان يمني از سوي رژيم آل سعود اشاره كرد و گفت: اگر رژيم صهيونيستي فلسطين و غزه را بمباران مي كند انتظاري به غير از اين از آنها نيست، اما قتل عام مسلمانان يمني و بمباران اتوبوس حامل كودكان دانش آموز يمني كه عازم كلاس قرآن بودند و منجر به شهادت 51  كودك و 79 مجروح شد از سوي مدعيان خادم الحرمين پذيرفتني نيست.

وي افزود: فاجعه بمباران اتوبوس حامل دانش آموزان يمني به اندازي فجيع بود كه سازمان ملل را وادار به واكنش كرده است و خواستار گزارش اين جنايت آل سعود شده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: نيروي مقاومت فلسطين بعد از حمله هواپيماهاي اسرائيل به مناطق مسكوني غزه، در اقدامي تلافي جويانه اقدام به شليك 70 موشك به شهركهاي صهيونيستي كرد به طوريكه آژير خطر دراسرائيل به صدا درآمد و نتانياهو نخست وزير اسرائيل سراسميه اقدام به برگزاري جلسه اضطراري هيات دولت كرد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات