۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۷۴۰۸۷
امام جمعه تبریز:

مشکلات اقتصادی و معیشتی غیرقابل کتمان است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: همه می‌دانند که مشکلات اقتصادی، بیکاری، ارز و گرانی در کشور وجود دارد اما راه‌حل این مشکلات، اغتشاشات و اعتراض خیابانی نیست.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در تعدادی از شهرهای کشور طی روزهای گذشته اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و معیشتی حقیقی غیرقابل کتمان است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: همه می‌دانند که مشکلات اقتصادی، بیکاری، ارز و گرانی در کشور وجود دارد، اما راه‌حل این مشکلات، اغتشاشات و اعتراض خیابانی نیست، مسؤولان بدانند که این مطالبات مردمی به حق بوده و باید سریع‌تر پاسخ داده شود، انتظار داریم متولیان اقتصادی کشور به دنبال راهکارهای عملی و سریع باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که مسؤولان اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی مردم و مبارزه با فساد اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: طی روزهای گذشته شاهد تحرکات جدی از سوی دولت و دستگاه قضایی در برخورد با عوامل مشکلات بودیم و امیدواریم نتایج این پیگیری‌ها رسانه‌ای و عوامل آن به مردم معرفی شوند.

وی با اشاره به این‌که ایجاد آشوب‌های خیابانی با تحریک جریان‌های معاند نظام از جمله اهداف دشمنان در حوادث اخیر است، افزود: جریان اعتراض خیابانی در برخی کشورها نشان می‌دهد که دشمن در حال موج‌سواری بوده از این‌رو لازم است مردم هوشیاری خود را حفظ کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که ایالات متحده آمریکا با اعمال بازگشت تحریم‌های لغو شده در جریان توافق برجام نشان داد که هیچ‌گاه قابل اعتماد نیست، افزود: هفته گذشته آمریکا اعلام کرد که برخی تحریم‌ها علیه ایران دوباره اعمال شده و به حالت اولیه برگشته است.

وی ادامه داد: اعلام بازگشت تحریم علیه ایران با تبلیغات وسیع از سوی آمریکا انجام گرفت به طوریکه این کشور تلاش کرده تا با عملیات روانی گسترده آثار تحریم‌ها را بزرگ کند؛ اما آمریکا در این دور تحریم‌ها، تنها بود و سایر متحدان غربی‌اش را در تحریم علیه ایران به همراه نداشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که اتحادیه اروپا خواستار حفظ برجام بوده و امنیت جهانی را در راستای تحقق آن معنا می کند، تصریح کرد: غرب یک بسته پیشنهادی ارائه داد که نشان می دهد آمریکا را در ادامه تحریم‌ها حمایت نمی‌کند؛ در چنین شرایطی شاهد انزوای آمریکا در مجامع بین المللی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با یادآوری این‌که مقامات چین به درخواست آمریکا برای تحریم خرید نفت از ایران پاسخ منفی داده است، گفت: اعلام تحریم‌های آمریکا موجی از مخالفت را از طرف سایر کشورها مانند ترکیه و عراق را مواجه کرده و این کشورها نیز حاضر به همکاری با آمریکا نیستند.

وی با بیان این‌که تحریم‌های آمریکا کارایی لازم را ندارد و ترامپ بیشتر به دنبال بهره‌برداری رسانه‌ای و روانی از بازگشت تحریم‌ها است، افزود: مقامات آمریکا فشارهای روانی و تاثیرگذاری خود را با ایجاد یاس و ناامیدی انجام می‌دهند ولی مردم ایران باید هوشیاری خود را حفظ کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری یک واژه نیست؛ بلکه یک راه است و شخصیت آنها حقیقی و کار آنها جریان‌ساز می باشد؛ به عبارت دیگر خبرنگار گویای وجدان بشریت و روشنی‌بخش هر واقعیت است.

وی با تأکید بر ارتقای سطح آستانه تحمل مسؤولان در قبال نقد رسانه‌ای، گفت: رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان است، اگر خبرنگار به رسالت حقیقی خود عمل کند، شاهد رفع بسیاری از مشکلات و معضلات خواهیم بود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات