۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۷۴۰۸۲
امام جمعه زنجان:

هدف دشمن از فشارهای اقتصادی دلسرد کردن مردم برای دست برداشتن از اصول است

امام جمعه زنجان امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمن به خیال خود می‌خواهد در کنار فشار اقتصادی، فشار روانی بر ملت فشار وارد کنند، گفت: هدف دشمن دلسرد کردن ملت ایران برای دست برداشتن از اصول نظام؛ انقلاب و عناصر قدرت کشورمان است.
آیت الله علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه باید از تخریب دیگران خودداری کنیم؛ اظهار کرد: در برخی مواقع دیگران را بدون هیچ دلیلی تخریب می‌کنیم و این کار پسندیده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه همه ما دارای غروبی هستیم و هیچ کدام از ما معصوم نیستیم؛ تصریح کرد: باید تلاش کنیم از بدگویی دیگران بپرهیزیم.

وی با اشاره به اینکه باید از اسراف و تبذیر در کارها خودداری کنیم؛ گفت: اسراف و تبذیر باعث شده تا مردم و خانواده ها از هم دور شوند.

امام جمعه زنجان با اشاره به ۲۹ ذی القعده سالروز شهادت امام جواد علیه السلام تصریح کرد: ایشان نخستین امامی بود که در سنین خردسالی به عنوان امان برگزیده شدند و مشیت الهی بر این اقدام بود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از صنایع کوچک در این هفته قرار دارد؛ ادامه داد: صنایع کوچک با سرمایه کم و زودبازده بوده و برای رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد می‌شود.

*کارشناسان می‌گویند قوانین کار به صنایع کوچک آسیب می‌زند

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه قاچاق کالا باعث می‌شود که واحدهای کوچک و زودبازده دچار مشکل شوند؛ گفت: یکی از مواردی که برای صنایع کوچک ایجاد مشکل می‌کند آنطور که کارشناسان می‌گویند قانون کار است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره با سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا سلام الله علیها افزود: امروز برخی کارها باعث شده که سن ازدواج و توقعات بالا رفته و جلوی ازدواج جوانان را گرفته است.

وی با بیان خانواده‌ها باید از سختگیری ‌های بی‌خود خودداری کنند؛ اظهار کرد: مهریه‌های سنگین و برخی خواسته‌ها زمینه ازدواج را از جوانان گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه خانواده‌ها باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند؛ گفت: بالا رفتن سن ازدواج در جامعه مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

امام جمعه زنجان با اشاره به ۲۳ مرداد سالروز مقاومت گفت: رژیم صهیونیستی که می‌گفت ششمین ارتش مقتدر جهان را دارد با برنامه ریزی‌های فراوان و با کمک رژیم‌های منطقه تلاش داشت حزب‌الله را در سه روز از بین ببرد که با مقاومت ۳۳ روزه رزمندگان حزب‌الله مواجه شد و با خفت و خواری شکست خورد.

وی با بیان اینکه به گفته سید حسن نصرالله قدرت رژیم صهیونیستی مانند عنکبوت است؛ گفت: در جنگ ۳۳ روز قدرت افسانه‌ای رژیم صهیونیستی و پوشالی بودن این رژیم به دست حزب‌الله برملا شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با مقایسه امروز با شرایط محاصره پیامبر در شعب ابی‌طالب ادامه داد: به فرموده رهبری تلاش آمریکا فشار اقتصادی بر کشورمان از طریق تحریم است.

*هدف دشمن از فشارهای اقتصادی دلسرد کردن مردم برای دست برداشتن از اصول است

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آنها به خیال خود می‌خواهند در کنار فشار اقتصادی؛ فشار روانی بر ملت فشار وارد کنند؛ تصریح کرد: هدف دشمن دلسرد کردن ملت ایران برای دست برداشتن از اصول نظام؛ انقلاب و عناصر قدرت کشورمان است.

وی با بیان اینکه یک هفته پیش ترامپ با لحن جنگ طلبانه با ما و رئیس جمهور کشورمان صحبت می‌کرد؛ اظهار کرد: وقتی رئیس جمهور کشورمان در مقابل آنها جواب داد که اگر قرار باشد ما نفت صادر نکنیم؛ اجازه نمی‌دهیم دیگران هم نفت صادر کنند و همین سخن باعث شد رئیس‌جمهور آمریکا بگوید آماده گفت‌وگو بدون پیش‌شرط است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه رئیس جمهور یک کشوری که به گفت‌وگوهای چندجانبه و تعهد بین‌المللی عمل نمی‌کند، به هیچ اصولی پایبند نیست؛ گفت: چگونه با کشوری که قابل اعتماد نیست می‌شود گفت‌وگو کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به فشار عملی آمریکا به کشورمان ادامه داد: نقشه دشمن این است که از مطالبات مردم سوء استفاده کند و از این طریق بر کشور؛ دولت و نظام فشار وارد کند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد که با استفاده از تجمعات مردم بین مردم، دولت و حاکمیت فاصله بیندازد؛ افزود:دشمن به دنبال رسیدن به اهداف خود در داخل آمریکا از جمله انتخابات آتی و ساکت کردن برخی مطالبات داخلی خودشان است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه تنها راه‌حل مقابله با دشمن اتحاد و وحدت و همدلی در داخل کشورمان است؛ گفت نباید اجازه دهیم؛ دشمن در این راه به خواسته شوم خود برسد.

منبع: فارس

ارسال نظرات