۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۷۴۰۸۰
امام جمعه ارومیه مطرح کرد؛

نامه نمایندگان ولی‌فقیه چهار استان به سران سه قوه مبنی بر مبارزه جدی با فساد

امام جمعه ارومیه گفت: نمایندگان ولی فقیه در چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و اردبیل به سران سه قوه نامه نوشته و مبارزه جدی با فساد را مطالبه کرده اند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری رسا، نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی،نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه شد.

وی در خطبه اول نماز جمعه این هفته ارومیه بیان کرد: در قیامت سه نوع نامه عمل وجود خواهد داشت، اولی نامه عمل کلی مربوط به کل انسان‌ها، دومی نامه عمل هر امت و سومی نیز نامه عمل هر فرد، که توسط فرشتگان الهی ثبت و ضبط می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: سعادت و شقاوت هر انسان بر اساس اعمال خودش تعیین می‌شود که همواره با وی همراه خواهد بود و بر اساس روایات و احادیث نقل شده نامه عمل هر فرد کاملا مفصل و شفاف خواهد بود.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: هر کس اگر نامه عمل خود را ببیند می‌داند که چه عملی را انجام داده است و بهشتی یا دوزخی بودن خود را خواهد دانست.

وی یادآور شد: هیچ عملی که انسان انجام دهد پنهان نخواهد ماند و کوچکترین عمل وی نیز ثبت می‌شود، بر اساس روایات کسانی که نامه عملشان به دست راستشان داده می‌شود فریاد خواهند زد که من به آنچه خداوند وعده داده بود ایمان داشتم و در عمل خودم، حساب و کتاب را مد نظر قرار داده بودم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: کسانی‌که نامه اعمالشان به دست چپ‌شان داده خواهد شد، مردود می‌شوند، اعلام خواهند کرد که کاش هیچ‌وقت نامه عملم اعلام نمی‌شد و زندگی با مرگ پایان می‌یافت و خواهند گفت که مقام و مال در دنیا به هیچ دردی نخورده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: انسان باید در اعمالی که انجام توجه کافی کند چرا که هر عملی چه کوچک باشد چه بزرگ، ثبت می‌شود بنابراین نامه اعمالمان را می‌توانیم در دست راست خود بگیریم.

وی در بخش دیگری از خطبه اول نماز جمعه اشاره کرد: خداوند بسیار به مدارا با خانواده تاکید کرده است و بنابر حدیثی از پیامبر اکرم اسلام(ص) مدارا با مردم بسیار مهم است و مدارا را نصف معیشت دانسته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: خداوند متعال انسان خشن و زمخت را دوست ندارد، انسان‌ها نیز باید در زندگی خود توجه کنند که عدم مدارا با خانواده سبب عذاب قبر می‌شود.

مسؤولان در مبارزه با فساد جدی باشند

امام جمعه ارومیه در خطبه‌ دوم نماز جمعه نوزدهم مرداد ضمن اشاره به در پیش بودن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: تمام زوایای زندگی امیرالمونین (ع) از جمله ازدواج و زندگانی ایشان برای مسلمانان باید الگو باشد.

قریشی ادامه داد: زندگی دینی یعنی زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) چراکه امیرالمونین می‌فرمایند در طول زندگی با فاطمه هیچ وقت فاطمه را ناراحت نکردم و سبب ناخشنودی او نشدم و فاطمه نیز سبب ناراحتی من نشد تا زمانیکه خداوند وی را نزد خود برد.

وی افزود: دستور خداوند متعال این است که باید مقدمات ازدواج جوانان را فراهم کنند، مسئولین، خویشاوندان و تمام مسلمین ملزم شده‌اند که ازدواج جوانان را تسهیل کنند، تسهیل ازدواج جوانان تا جائی مهم است که خداوند می‌فرماید کسی که این عمل را انجام دهد در سایه عرش الهی قرار خواهد گرفت.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روز خبرنگار اعلام کرد: خبرنگاران باید شهدا را الگوی خود قرار دهند، خبرنگاران باید توجه کنند که شغلشان هم ثواب بزرگی دارد و در صورت اشتباه نیز عذاب بزرگی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: خبرنگاران اگر مشکلات مردم را به گوش مسئولین برسانند، سبب جلوگیری از منکری شوند و یا توطئه دشمان را خنثی کنند اجر بسیاری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: اگر غرض شخصی را در خبر دخالت دهند یا سبب آبروریزی شوند گناهی نابخشودنی انجام داده‌اند، به این سبب نیز شغل بسیار خطرناکی است.

امام جمعه ارومیه اعلام کرد: مسئولین قوای سه گانه در راس مبارزه با فساد هستند و باید این موضوع را مجدانه پیگیری کنند، در مرتبه بعدی وظیفه مردم مبارزه با فساد است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۷۸ در رابطه با فساد ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که مبارزه با فساد دست، چشم، زبان و دامن پاک برای مبارزه با فساد لازم است، پس مسئولی می‌تواند با فساد مبارزه کند که در درجه اول خودش پاک باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: نمایندگان ولی فقیه در چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و اردبیل به سران سه قوه نامه نوشته و مبارزه جدی با فساد را مطالبه کرده اند.

منبع: فارس

ارسال نظرات