۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۰۳۱
رییس دانشگاه رضوی:

سیره رضوی بهترین منبع برای مبلغان بین الملل است

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: برای استفاده کردن از بهترین روش های تبلیغی می توانید به سیره امام رضا(ع) مراجعه کنید چرا که بهترین سیره است و دلیل این امر نیز این است که امام در مقطعی به تبلیغ دین اسلام برای دیگر ملت ها پرداخته بودند.
وحدتی شبیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدحسن وحدتی شبیری عصر امروز در افتتاحیه اولین دوره تبلیغ مبلغان بین الملل آستان قدس که در سالن همایش های بنیاد پژوهش های آستان قدس برگزار شد، گفت: لازمه تبلیغ خوب ارتباط داشتن با امام و حجت خداوند است.

وی افزود: تبلیغ بایسته هایی دارد که باید به آن ها به خوبی عمل شود که از بایسته های تبلیغی می توان به اخلاص در عمل، پشتکار، برنامه و انضباط در کار اشاره کرد و اگر مبلغ در هر کدام از این بایسته ها کار خود را به خوبی انجام ندهد موفق نخواهد بود.

رییس دانشگاه رضوی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اخلاص در عمل تبلیغی باید با توسل و تضرع از درگاه باری تعالی توفقیق اخلاص بخواهیم، در راستای پشتکار باید دین شناس باشد که این دین شناسی فقط با صبر و حوصله زیاد به دست خواهد آمد.

حجت الاسلام وحدتی شبیری به لزوم تغییر در شکل تبلیغ های بین الملل اشاره و عنوان کرد: با توجه به شرایط روز جهان باید شیوه های تبلیغی انتخاب شود و مبلغ بین الملل تنها شیعه دوازده امامی را زائر امام هشتم(ع) نداند و حتی به کسی که از ادیان و فرق مختلف است نیز به چشم زائر نگاه کند.

وی به در خصوص تاسیس مراکز تخصصی متناسب با شرایط روز زائران غیر ایرانی در دانشگاه رضوی تصریح کرد: دانشگاه رضوی اگر بخواهد در راستای مرجعیت علمی و مغز متفکر آستان قدس فعالیت کند باید به ایجاد مراکزی چون فقه زیارت برای زائران غیر ایرانی توجه کند.

رییس دانشگاه رضوی ادامه داد: تبلیغ فقط این موضوع نیست که فقط بر منبر خطبه و روضه بخوانیم چرا که این روشی سنتی است، طلاب باید به این موضوع توجه کنند که برای رابطه و تبلیغ خوب با مخاطبان رابطه مودت و دوستی برقرار کنند.

حجت الاسلام وحدتی شبیری اظهار کرد: مبلغان باید قبل از هر چیز به زبان های مختلف مسلط شوند و سپس به تبلیغ بپردازند چرا که شرط اول مبلغ بین الملل تسلط بر علوم زبان و علوم دینی است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پایان سخنان خود گفت: برای استفاده کردن از بهترین روش های تبلیغی می توانید به سیره امام رضا(ع) مراجعه کنید چرا که بهترین سیره است و دلیل این امر نیز این است که امام در مقطعی به تبلیغ دین اسلام برای دیگر ملت ها پرداخته بودند./861/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات