۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۷۳۹۸۸
عفو بین‌الملل:

ائتلاف آمریکا صدها غیر نظامی را در سوریه کشته ولی آمارها را کاهش می‌دهد

ائتلاف آمریکا اعلام کرد که در جریان حملات تابستان گذشته به شهر رقه ۷۸ غیر نظامی سوری کشته شده‌اند؛ آماری که سازمان عفو بین‌الملل معتقد است بسیار بیشتر است.
توطئه آمریکا در سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، ائتلاف غیر قانونی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا ماه گذشته اذعان کرد که در جریان حملاتش به رقه 78 غیر نظامی کشته شده‌اند.

سازمان عفو بین الملل امروز چهارشنبه کشته شدن این تعداد از غیر نظامیان را محکوم کرد و از ائتلاف خواست که در زمینه کشته شدن افراد غیر نظامی در جریان حملات این ائتلاف که از سال 2017 به بهانه بیرون راندن داعش از رقه آغاز شد، تحقیق بیشتری انجام دهد.

روزنامه «دیلی صاباح» ترکیه به نقل از سازمان عفو بین الملل گزارش داد که این ارقام صرفا «قله یک کوه یخی» (آیسبرگ) است و باید برای علت قتل افراد غیر نظامی و شناخت مسؤولان آن تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

این سازمان بر این باور است که صدها غیر نظامی در جریان حملات ائتلاف آمریکا کشته شده‌اند ولی این ائتلاف تعداد افراد کشته شده را تقلیل می‌دهد.

«دوناتلا رویرا» نماینده عفو بین الملل این سوال را مطرح کرد که چگونه آمریکا در آینده خواهد توانست از اشتباهی که در رقه مرتکب شده، بازخواست نشود.

عفو بین الملل در گزارش خود در ژوئیه گذشته (خرداد ماه) اعلام کرد که در میان این 77 غیر نظامی که در جریان حملات ائتلاف آمریکا در تابستان گذشته در رقه کشته شدند، 24 کودک و 25 زن حضور داشتند.

گزارش این سازمان انتقاد مسؤولان ائتلاف را به همراه داشت؛ به گونه‌ای که مدعی شدند این سازمان نتوانسته است آمار دقیقی ارائه کند و برخی دیگر این گزارش را «متهورانه و ساده‌انگارانه» توصیف کرده‌ بودند.

ائتلاف آمریکا در ژوئیه گذشته اذعان کرده بود که در جریان حملات خود در عراق و سوریه صدها غیر نظامی را از پای درآورده، ولی مطابق معمول از تعداد افراد قربانی کاسته بود.

این ائتلاف مدعی شده بود که در جریان حملات خود در سوریه و عراق فقط 939 غیر نظامی کشته شده‌اند، این در حالی است که گفته می‌شود تا کنون بر اثر حملات هوایی ائتلاف تا کنون 5961 غیر نظامی جان خود را از دست داده‌اند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات