۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۷۳۹۰۱
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

اساس‌ تمدن‌ها معلم، مادر و الگوی آرمانی است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اساس‌ تمدن‌ها معلم، مادر و الگوی آرمانی بوده و در بین سه عنصر اصلی رشد و تعالی توجه بیشتر بر قداست مادر است.
آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر امروز در نخستین آیین نکوداشت مادر در استان اردبیل که از سوی بنیاد بین‌المللی مادر در سالن مجتمع فرهنگی و هنری فدک برگزار شد اظهار کرد: امروز جهان به جایگاه والای مادر پی برده و موسسه‌ای با شعار "مادر به خانه برگرد" چرا که مادر مرکز اصلی پمپاژ عواطف است.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) گفت: حضرت می‌فرمایند "هرکسی خنکی ما را در دل خود احساس کرد برای مادرش دعا کند"} از این رو باید به رئیس بنیاد مادر  تبریک گفت که بر موضوع حساسی متمرکز شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اساس‌ تمدن‌ها معلم، مادر و الگوی آرمانی است و در بین سه عنصر اصلی رشد و تعالی توجه بیشتر بر قداست مادر است چرا که قداست هر جامعه‌ای به  مادران آن جامعه وابسته است که اگر این قداست شکسته شود جامعه می‌شکند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: بانوانی که به ثروت‌اندوزی و ظواهر زندگی می پردازند هرگز قابل قیاس با مادرانی که از تربیت فرزندان خود‌ جامعه و تاریخی را بهره‌مند می‌سازند نیستند.

در جریان این آیین رئیس بنیاد بین‌المللی مادر نیز اظهار کرد: مادران شعبه‌های ابدی بنیاد مادر محسوب می‌شوند چرا که کانون هر جامعه خانواده و قلب خانواده مادر است که اگر قلب درست کار کند جامعه نیز سالم خواهد بود.

محمدی ادامه داد: بنیاد جهانی مادر از بدو تأسیس وابسته به هیچ حزب و نهاد سیاسی نبوده و در ادامه مسیر نیز هیچ وابستگی نخواهد داشت.

وی افزود: بنیاد مادر در این مسیر از سخن گهربار پیامبر اسلام (ص) که فرمودند بهشت زیر پای مادران است بهره گرفته و از این رو کشور به کشور و حتی روستا به روستا رفته تا به قدر توان جایگاه واقعی مادران را به همه آحاد جوامع بشناساند و از مادران تجلیل کند.

محمدی: مجرم به دلیل ارتکاب جرمی اجتماعی به زندان فرستاده می‌شود اما جایز نیست  پدر و مادر به جرم  عشق بی منت به فرزندان خود راهی خانه سالمندان شوند بویژه در این منطقه که مردمان آن به غیرت و منش جوانمردی شهرت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان مراسم به نیت ۱۴معصوم و به نمایندگی همه مادران استان اردبیل از ۱۴مادر نمونه استان اردبیل از جمله مادران شهدای والامقام، مادر نماینده ولی فقیه در اردبیل، مادران کارآفرین ومادران موفق در جامعه و زندگی از سوی بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر تجلیل و قدردانی شد.

منبع: فارس

ارسال نظرات