۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۷۳۸۹۹
مدیر‌کل امور بانوان مجمع‌جهانی تقریب مذاهب‌اسلامی مطرح کرد؛

لزوم وحدت در اجرای برنامه‌های تقریب‌مذاهب در استان‌های مرزی

مدیر‌کل امور بانوان مجمع‌جهانی تقریب مذاهب‌اسلامی گفت: برنامه‌های تقریب مذاهب باید در کشور به‌ویژه در استان‌های مرزی به درستی و با قدرت و اتحاد بیشتری به پیش‌رود و در این راه هر مشکلی باشد ما حمایت می‌کنیم.
شریعتی

به گزارش خبرگزاری رسا، عفت شریعتی مدیر کل امور بانوان مجمع‌جهانی تقریب مذاهب‌اسلامی در جلسه کارگروه زن و خانواده آذربایجانغربی اظهار کرد: زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون توانسته‌اند در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی با اتحاد و همدلی گمی موثر بردارند.

شریعتی بیان کرد: باید از توانمندی زنان و نبوغ این قشر نهایت استفاده را در راستای بهبود اوضاع اجتماعی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: زنان این سرزمین مادرانی هستند که وظیفه خطیر معلمی را نیز بر دوش دارند و در عرصه اجتماع و خانواده با تربیت فرزندانی مقتدر آینده این مرز و بوم را بیمه می کنند.

مدیر‌کل امور بانوان مجمع‌جهانی تقریب مذاهب‌اسلامی با اشاره به اهمیت تقریب مذاهب در استان های مرزی کشور گفت: این استان ها که آذربایجان غربی از جمله آنهاست توانسته اند با وجود تنوع قومی و مذهبی، با اتحاد و همدلی در کنار هم صمیمانه زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید برنامه های تقریب مذاهب در کشور به ویژه در استان های مرزی به درستی و با قدرت و اتحاد بیشتری به پیش رود و در این راه هر مشکلی باشد ما حمایت می کنیم.

لازم به ذکر است، آذربایجان‌غربی بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نزدیک به نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل داده اند؛ زنان سرپرست خانوار در این استان نیز حدود یک و نیم درصد جمعیت استان را در بر می گیرند.

بیش از ۴۵ هزار زن سرپرست خانوار در این استان سکونت دارند که باید زمینه اشتغال پایدار و توانمندسازی آنان فراهم شود.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات