۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۷۳۸۹۸
آیت الله قریشی:

قرائت قرآن، کفاره گناهان است/ طلب استغفار ملائک برای قاریان قرآن

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قرائت قرآن، موجب زدوده شدن گناهان انسان شده و در واقع کفاره گناهان به شمار می رود و ملائکه برای کسی که قرآن را می‌خواند طلب استغفار می‌کنند.
آیت الله قریشی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی‌اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم قوه قضائیه با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام تاکید فراوانی بر قرائت قرآن داشتند، افزود: ایشان هرشب قرآن را قرائت کرده و بسیار علاقه داشتند که اصحاب ایشان به قرائت قرآن توجه داشته باشد.
وی ادامه داد: در نظر پیامبر (ص) افراد قرآن‌خوان افرادی بسیار فاضل بودند و مرتبه و درجه افراد را نیز براساس قرآن می دانستند.

آیت‌الله قریشی خاطرنشان کرد: قرائت قرآن، موجب زدوده شدن گناهان انسان گردیده و در واقع کفاره گناهان به شمار می رود و ملائکه برای کسی که قرآن را می‌خواند طلب استغفار می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهشت بر قاری قرآن، واجب می‌گردد، تصریح کرد: خداوند از قاریان قرآن راضی و خشنود بوده و کسانی که اهل قرآن و نماز هستند هیچ‌گاه به انقلاب و اسلام خیانت نمی‌کنند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآنی متعدد در سطح کشور واجب بوده و باید بیش از پیش گسترش یابد.
آیت‌الله قریشی با بیان اینکه قرآن، ضامن انقلاب‌اسلامی ایران است، گفت: دوای درد مشکلات جامعه، قرآن بوده و کشور نیاز به کمک خارجی ندارد و قرآن، ضامن انقلاب اسلامی ایران است.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات