۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۷۳۸۹۷
فرمانده سپاه آذربایجان‌غربی:

مقابله با عملیات روانی دشمن اولویت فعالیت خبرنگاران باشد

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: امروز تمرکز دشمن مانور دادن روی مسائل اقتصادی و فرهنگی است بنابراین لازم است مقابله با عملیات روانی دشمن در اولویت کار خبرنگاران قرار داشته باشد.
شهسواری

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران با تبیین اهمیت کار اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در رسانه‌ها اظهار داشت: سرعت در تصمیم‌گیری و حق‌گویی لازمه انجام درست ماموریت‌های خبرنگاران و علاوه بر آن حق‌محوری و حق‌طلبی ویژگی یک خبرنگار است.

وی تصریح کرد: امروز دشمن با انواع تحرکات در قالب جنگ روانی سعی در سست‌سازی باورهای شهروندان دارد و در چنین اوضاعی وظیفه مقابله با هجمه عملیات روانی دشمن بر‌عهده رسانه‌هاست.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: اصحاب رسانه نقش تاثیرگذار و ماندگاری در تثبیت رشادت‌های رزمندگان اسلام چه در طول سال‌های دفاع مقدس و چه در طول سال‌های مراقبت و حفاظت از کیان انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف داشته‌اند.

وی افزود: خاصیت خبر این است که سبب امیدآفرینی و بهبود شرایط شده و اسباب تقویت جامعه را فراهم سازد بنابراین خبرنگار باید خود را در مسیر تولید چنین خبری قرار دهد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: دشمن پیوسته تلاش دارد تا ایمان مردم را متزلزل کند بنابراین در حوزه‌های گسترده‌ای اقدام به انجام عملیات روانی می‌کند که در این عرصه رسالت خبرنگاران خطیرتر از هر حوزه‌ای باید مورد توجه باشد.

وی اظهار داشت: خبرنگاران به‌عنوان افسران جنگ نرم باید در برابر این‌گونه تهدیدات روش درست را اتخاذ کرده و در مقابله با دشمن هوشیارانه به انجام رسالت خود بپردازند.

 شهسواری گفت: خوب است رسانه‌ها خوش‌بینانه و امیدآفرین به رویدادهای مختلف از جمله رفتار مسئولان نگاه کنند و پیوسته روح امید و نشاط را در جامعه توسعه و گسترش دهند.

وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن حتی انتظار نداشت یک سالگی انقلاب جشن گرفته شود اما اکنون باید شاهد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشد که این موضوع برای دشمن بس تلخ و ناگوار است اما در مقابل باید رسانه‌ها و اهل قلم در معرفی خود انقلاب و دستاوردها و اهداف آن بیش از پیش به تولید محتوا بپردازند.

در این مراسم تعدادی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

یوسف حقدوست رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی در این جلسه از آمادگی این استان برای برگزاری هر چه با شکوهتر جشنواره رسانه‌ای ابوذر خبر داد و از اهالی قلم دعوت کرد در این رویداد که برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود شرکت کنند.

یوسف پیربوداقی رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تبریک روز خبرنگار به برشماری اهمیت توجه به رسالت کار رسانه پرداخت و همزمان برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای ابوذر را نوید بخش ایجاد یک تحرک مطلوب در فضای رسانه‌ای آذربایجان غربی ارزیابی کرد خواستار شرکت خبرنگاران در بخشها و محورهای متعدد این جشنواره شد.

در این جلسه پیشنهاد محمد آقایی پر مدیر خبرگزاری تسنیم آذربایجان غربی درباره میزبانی سپاه شهدا از سفر مشهد برای خبرنگاران با قول مساعد سردار شهسواری روبه‌رو شد و مقرر شد 50 درصد از هزینه‌های اقامت خبرنگاران در سفر زیارتی به مشهد از سوی این نهاد تأمین و پرداخت شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات