۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۷۳۸۶۸
تولیت آستان قدس رضوی:

مکتب انتظار زمینه ساز خداپرستی و ایستادگی در برابر استکبار است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز دو مکتب انتظار و ناامیدی در جهان وجود دارد که مکتب انتظار زمینه ساز خداپرستی، ایستادگی در برابر استکبار، دشمن ستیزی و دشمن شناسی است.
تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نخستین اجلاسیه فعالان مهدوی که صبح امروز در سالن نمایشگاه های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: موضوع مهدویت در طول این سال ها از سوی مجمع های مختلف مورد بررسی قرار گرفته که به نتایج قابل قبولی منتج شده است.

وی افزود: آنچه مسلم است راه های عقلی و نقلی که دانشمندانی همچون ملاصدرا و خواجه نصیرالدین طوسی برای اثبات امامت از آن ها استفاده کرده اند موثرتر خواهد بود و در همین راستا متوجه این موضوع خواهیم شد که اگر امام عصر(عج) وجود نداشته باشد فیوضات هستی قطع خواهد شد چرا که ایشان علت غایی هستی هستند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: آنچه به اثبات رسیده این است که هر جانی نسبت به جان دیگر از مقام بالاتری برخوردار است و آن که جان جانان هستی است و بر همه جان ها مسلط است حضرت بقیه الله(عج) است.

تولیت آستان قدس رضوی اعتقاد به منجی موعود را امری فرا مذهبی دانست و اظهار کرد: همه ادیان الهی و آسمانی اعتقاد به منجی عالم دارند و بهترین اعمال در هنگام غیبت نیز انتظار فرج است که هیچ گونه مبالغه ای در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: بعد از توحید هیچ مفهومی گسترده تر از اعتقاد به امامت و عدل وجود ندارد و این را باید بدانیم که فرجام جهان روشن خواهد بود و آینده عالم بر اساس آنچه در آیات و روایات آمده در اختیار صالحین و متقین خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در خصوص فطرت عدالت خواه انسان اذعان کرد: امروز دو مکتب انتظار و ناامیدی در جهان وجود دارد که مکتب انتظار زمینه ساز خداپرستی، ایستادگی در برابر استکبار، دشمن ستیزی و دشمن شناسی خواهد بود که پرچم این مکتب را امام خمینی(ره) در ایران برافراشت.

وی به ویژگی های مکتب ناامیدی اشاره و اظهار کرد: سینمای هالیودی، فیلم و سریال های غربی می خواهند مردم را به این باور برسانند که سرنوشت کشورها در دست غرب است و باید این کدخدایی را بپذیرند و دست از مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار بردارند و اگر این کار را به خوبی انجام دهند سلطه پذیری کشورها زمینه سازی سلطه استکبار را فراهم می سازد.

تولیت آستان قدس رضوی در خصوص ویژگی های مکتب انتظار ابراز کرد: اعتقاد به این مکتب زمینه ساز ایجاد نیروهایی چون حشد الشعبی در عراق و نیروهای مقاومت در سوریه و لبنان خواهد بود و این تفکر را به مردمانی چون فلسطینیان منتقل می کند که برای گرفتن حق خود باید مقاومت را جایگزین مذاکره کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پایان سخنان خود گفت: رسانه ها باید نسبت به تبیین جایگاه انتظار تلاش کنند که اعتقاد به منجی در بین بشریت مردم محروم و ستم دیده روز افزون شود و ما تردیدی نداریم که انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور خواهد بود./861/پ202/ب1

ارسال نظرات