۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۷۳۸۶۳
مدیرعامل مؤسسه ولاء منتظر تبیین کرد؛

افزایش ظرفیت‌های تبلیغی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق آموزشی و مهارتی

حجت الاسلام عزت زمانی گفت: افزایش ظرفیت‌های تبلیغی و استفاده کامل از فرصت‌های تعطیلی حوزه نیازمند برنامه‌ریزی آموزشی و مهارتی جامع و دقیق نهاد‌های تبلیغی و آموزشی است.
حجت الاسلام عزت زمانی

حجت الاسلام رضا عزت زمانی مدیرعامل مؤسسه ولاء منتظر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت‌های تبلیغی طلاب در ایام تابستان اظهار داشت: در تعطیلی‌های بلند مدت و موسم‌های تبلیغی نقش و اثرگذاری اجتماعی و تبلیغی طلاب امری تعیین کننده است.

مدیرعامل مؤسسه ولاء منتظر با اشاره به هدف تحصیلی طلاب بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب شأن اصلی طلاب از طلبه پایه اول گرفته تا مراجع تقلید، شأن تبلیغ دین است، اگر یک طلبه در زمان حضور در فضای درسی و تحصیلی، بتواند مهارت‌‌های تبلیغی خود را تقویت کرده و محتوای مورد نیاز تبلیغ را آماده کند، در ایامی که مردم در دسترس هستند و فرصت تبلیغ مهیا است، می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

وی با بیان این‌که استفاده از فرصت‌های تعطیلی تابستان برای افزودن مهارت‌های تبلیغی و نقش آفرینی در این زمینه، عین وظیفه‌شناسی است، گفت: طلابی که دغدغه کار اجتماعی و تبلیغی دارند، به خوبی می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به ظرفیت گروه‌های تبلیغی جهادی بیان کرد: حدود 500 گروه تبلیغی در تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی قم وجود دارد که از پتانسیل بسیار زیادی برخوردارند و به صورت جهادی و انقلابی با خلاقیت‌های خود در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: تبلیغ در عرصه‌ آسیب‌های اجتماعی، رفع مشکلات مردم، حضور در جمع جوانان و فضاهای عمومی، رفع شبهات و نوآوری‌ها دارای اثرگذاری ارزشمندی است و اگر ظرفیت تبلیغی کنونی چند برابر شود، آثار اجتماعی آن نیز افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

مدیرعامل مؤسسه ولاء منتظر مطرح کرد: افزایش ظرفیت‌های تبلیغی و استفاده کامل از فرصت‌های تعطیلی حوزه نیازمند برنامه‌ریزی آموزشی و مهارتی دقیق و جامع نهاد‌های تبلیغی و آموزشی حوزه همچون دفتر تبلیغات و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان این‌که حضور برخی طلاب در فضاهای عمومی همچون پارک‌های سطح شهر، مانع آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: به اذعان خود مردم، حضور طلاب و مبلغین در پارک‌ها، به سبب استفاده مردم از مشاوره‌ها و برنامه‌های جذاب آنها، استفاده از وسایل بازی و تفریحی را نیمه‌ تعطیل کرده است.

حجت الاسلام عزت زمانی تأکید کرد: اگر مهارت‌های تبلیغی توسعه پیدا کند و طلاب تشویق به تبلیغ شوند، تعطیلی‌ها تبدیل به فرصت می‌شود و علاوه بر خود طلاب، مردم نیز منتظر تعطیلی‌های حوزه و ایام تبلیغی خواهند بود.

وی در پایان وجود نگاه دقیق از درون و برون حوزه را الزامی دانست و بیان کرد: در زمان کنونی ظرفیت‌های تبلیغی با محدودیت‌ها و موانع گوناگونی همچون آماده نشدن حکم تبلیغی و وسایل ایاب و ذهاب و عدم حمایت‌های مالی از گروه‌های تبلیغی، مواجه است که توجه دقیق درونی و بیرونی حوزه را می‌طلبد./876/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات