۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۷۳۸۰۵
آیت الله توکل:

مشکلات اقتصادی نتیجه سوء تدبیر مسؤولان است| گمان پایبندی آمریکا به مذاکره نشانه ساده لوحی است

نماینده خبرگان تأکید کرد: متأسفانه ضعف تیم اقتصادی دولت در مباحث اجرایی و ضعف قوه‌قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی از عواملی است که منجر به افزایش مشکلات اقتصادی در کشور می‌شود.
 آیت الله توکل

آیت‌الله سید رحیم توکل،‌ نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اصرار عده‌ای برای مذاکره مجدد جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، بیان داشت: واقعاً جای تأسف دارد که این افراد تا به امروز نتوانسته‌اند ماهیت اصلی آمریکا را بشناسند.

وی با تأکید بر این که مشکلات امروز ایران با مذاکره و دیدار با مسؤولان آمریکا برطرف نخواهد شد، اظهار داشت: بسیار ساده‌لوحی است اگر گمان کنیم آمریکا پس از نقض برجام بار دیگر بخواهد با ایران مذاکره کرده و به وعده‌ها و معاهدات خود عمل کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: منشأ اصلی مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه در سوء مدیریت و تدبیر نادرست در مواجهه با مشکلات است.

وی با اشاره به این که هیچ بحران غیرقابل حلی وجود ندارد، تصریح کرد: کارشناسان و خبرگان باید هنگام وقوع مشکلات به سرعت ریشه‌ها آن را شناسایی کرده و با برنامه‌ای منظم و منسجم به مقابله با آن بپردازند. 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با ابراز تأسف از عملکرد دولت و قوه‌قضائیه در مواجهه با مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: متأسفانه ضعف تیم اقتصادی دولت در مباحث اجرایی و ضعف قوه‌قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی و احتکار کنندگان از جمله عواملی است که منجر به افزایش مشکلات اقتصادی در کشور می‌شود.

وی با تأکید بر این که احتکار کننده از بارز‌ترین مصادیق مفسد فی‌الارض به شمار می‌آید، عنوان کرد: قوه قضائیه باید با افرادی که از مشکلات معیشتی مردم سوء استفاده کرده و کالاهای مورد نیاز آنها را احتکار می‌کنند، برخوردی جدی و قاطعانه داشته باشد تا شاهد کاهش فساد اقتصادی در کشور باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها تأکید داشته‌اند تا مسؤولان و کارگزاران نظام ارتباطی نزدیک و مستمری با مردم داشته باشند ولی در شرایط ملتهت امروز کشور عمل به این مهم از سوی مسؤولان مغفول واقع شده است.

وی ادامه داد: از یک سو شخصی که میلیارد‌ها تومان سرمایه‌ دارد، چگونه می‌تواند حال افرادی که شب را با گرسنگی سر می‌کنند، درک کند و از سوی دیگر مسؤولی که عملکرد شفاف و قابل دفاعی نداشته باشد چگونه می‌تواند در برابر مردم حاضر شده و از عملکرد‌ خود دفاع کند؟/878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات