۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۷۳۷۸۶
حجت الاسلام سلیمی:

اختیارات روحانی با سایر رؤسای جمهور قابل مقایسه نیست| رییس جمهور از مردم عذرخواهی کند

نماینده مجلس با بیان این که مسؤولان باید جرأت عذرخواهی داشته باشند، از رییس جمهور خواست برای عدم عمل به وعده ها از مردم عذر خواهی کند.
حجت الاسلام سلیمی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره «طرح سوال از رییس جمهور» گفت: امیدوارم در جلسه طرح سوال از رییس‌جمهور یک فضای منطقی حکمفرما باشد. باید هر دوطرف به صورت کاملا منطقی به ارائه استدلال‌های خود بپردازند.

وی ادامه داد: شخص رییس‌جمهور نمی‌تواند در محضر نمایندگان فرار رو به جلو کند، قطعا بهانه‌هایی از قبیل اینکه دست دولت برای انجام کار بسته بود از سوی وکلای ملت پذیرفته نیست، زیرا یکی از عادت‌های برخی مسؤولان این است که توپ را در زمین روبرو می‌اندازد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی درباره سطح اختیارات حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیان داشت: سطح اختیاراتی که رییس جمهور دارد تقریبا پس از انقلاب با سایر روسای جمهور قابل مقایسه نیست. برای مثال اختیاراتی که رهبر انقلاب اسلامی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه به آقای روحانی داده، نوع کار را برای او بسیار راحت کرده است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به سطح همکاری وکلای ملت با رییس جمهور بیان داشت: نمایندگان مجلس نیز اعلام کرده‌اند هر تصمیم مهم اقتصادی که از سوی دولت اتخاذ شود به سرعت در پارلمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام سلیمی با انتقاد از رفتارهای اخیر دولت ابراز داشت: مردم و وکلای ملت بازی‌های سیاسی را به خوبی تشخیص می‌دهند. برای مثال تفکیک وزارتخانه‌ها در شرایط کنونی از جمله اقداماتی است که دولت در ذیل این سیاست انجام می‌دهد.

نماینده مردم محلات در پایان تاکید کرد: کاش مسؤولان ما مانند کارگزاران سایر کشورها جرأت عذرخواهی را داشتند. قطعا اگر آقای روحانی در صحن پارلمان واقعیات را بگوید و بابت قول‌های عمل نکرده خود عذرخواهی کند، وکلای ملت و مردم نیز این بیان را از وی خواهند پذیرفت./۸۵۶/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات