۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۷۳۷۵۱

واکنش رییس بنیاد شهید به فضاسازی علیه سهمیه ایثارگران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به برخی فضاسازی ها علیه سهمیه ایثارگران واکنش نشان داد و گفت: متاسفانه این روزها برخی نقدهای غیرمنصفانه به بنیاد شهید دارند در حالی که باید به سمت نقد درست رفت و ما هم از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم.
شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز(۱۶مردادماه) در چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت که در حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمن امروز سعی دارد به اقتصاد، سیاست و فرهنگ ما هجوم بیاورد اظهار داشت: در این شرایط تنها راه بقا ما فرهنگ ایثار و شهادت است، بنابراین برای نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه باید تلاش کرد و رسانه نیز در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ما در شرایط فعلی باید به گونه‌ای عمل کنیم که جامعه با احساس ناامیدی روبرو نشود، در اصل گرد و غبار غربت را باید از چهره خانواده ها و جامعه ایثاگری بزداییم زیرا احساس می‌کنیم آنگونه که باید در شان خانواده های این عزیزان رفتار نکردیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: متاسفانه این روزها برخی نقدهای غیرمنصفانه به بنیاد شهید دارند در حالی که باید به سمت نقد درست رفت و ما هم از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم، متاسفانه شاهد هستیم که در فضای مجازی و برخی از مقالات نسبت به آنچه ما در بنیاد شهید انجام دادیم کم لطفی‌هایی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی یادآور شد: در برخی از رسانه ها موضوع سهمیه ایثارگران در کنکور دانشگاهیان مطرح شد در حالی که این سهمیه ها باعث افت تحصیلی نشده است، امروز ما در جامعه ایثاگری 9 هزار نخبه و 1200 استاد را داریم، همچنین 154هزار دانشجوی ایثارگر مشغول تحصیل هستند که 20درصد آنها جز دانشجویان برتر به شمار می‌روند.

وی افزود: در آزمون دستیار پزشکی نیز خوشبختانه 10 نفر دانشجو برتر داریم که از این میان دو نفر از آنها بدون احتساب سهمیه ایثاگری به این درجه رسیدند، همچنین نفر اول کنکور سال گذشته در رشته علوم انسانی فرزند یکی از جانبازان 45درصد بود بنابراین آمار نشان می‌دهد که سهمیه تاثیر در میزان تحصیل فرزندان ایثارگر ندارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران در پایان گفت: ما نیازمند یاری رسانه‌ها هستیم، در واقع فرهنگ ایثار و شهادت تنها از سوی بنیاد شهید نباید ترویج داده شود، ما وظیفه داریم با کمک هم نگذاریم ایثارگران ما در جامعه فراموش شوند و باید نسل چهارم را با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا و آگاه کنیم./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات