۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۷۳۷۱۷
معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف هرمزگان:

ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها در آبادانی موقوفات تلاش کنند

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با تاکید بر مبارزه با موقوفه‌خواری و چنگ‌اندازی به موقوفات، گفت: رؤسای ادارات شهرستان‌ها در راستای آبادانی موقوفات تلاش کنند.
حسین صفری

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حسین صفری در حاشیه بازدید از روند پیگیری ویرایش اطلاعات و رقبات اوقاف شهرستان بندرعباس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به امانتداری در اجرای نیات واقفان، گفت: مردم نتیجه نیات واقفین را باید لمس و مشاهده کنند.

وی در ادامه بر مبارزه با موقوفه‌خواری و چنگ‌اندازی به موقوفات تاکیدکرد و افزود: رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها باید در راستای آبادانی موقوفات تلاش کنند.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، تصریح‌کرد: یکی دیگر از وظایف مسؤولان ادارات اوقاف و امور خیریه، ترویج  سنت حسنه وقف در سطح جامعه است.

صفری ادامه داد: امانتداری و عمل امینانه به نیات واقفین، تبلیغ، توسعه عرصه‌های جدید وقف متناسب با نیازهای جامعه و رعایت احکام شرعی در حوزه وقف در هر منطقه از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار باشد.

به گفته معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان، مردم با وجود وحدت و انسجام، بهتر می‌توانند نتایج و عملکردهای ادارات اوقاف و امور خیریه استان را مشاهده و لمس کنند.

وی، فرهنگ وقف را گره‌گشای مشکلات جامعه خواند و اذعان‌ داشت: با ترویج فرهنگ وقف همه موضوعات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جامعه قابل حل است. 

صفری، حفظ و صیانت، احیاء و توسعه موقوفه از محل درآمدزایی را وظایف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بیان‌کرد و افزود: برای حفظ و صیانت از موقوفه‌ها کارهای بسیار گسترده‌ای صورت گرفته است ولی باید توجه داشت که بازپس‌گیری موقوفه‌های تصرف‌شده ممکن است سال‌ها زمان ببرد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: دو کارگروه تعیین تکلیف اراضی وقفی تشکیل شده و اعضای ستاد استانی و شهرستانی در ادارات اوقاف روزانه در حال رصد و پیگیری می‌باشند.

وی در پایان بیان‌کرد: رؤسای ادارات اجرایی برابر دستور مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، موظفند برای نظارت مستمر روزانه بر روند اجرایی اطلاعات پایه رقبات از تمام ظرفیت پرسنل استفاده کنند./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات