۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۷۳۷۱۴
کارشناس نظارت سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد؛

آموزش مهارت‌های شغلی با هدف ایجاد اشتغال در محلات آسیب‌پذیر

کارشناس ارزیابی و نظارت سازمان تبلیغات اسلامی گفت: می‌بایست با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های شغلی با هدف ایجاد اشتغال در محلات آموزش داده شود.
مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، داود میرزایی مقدم پس از بازدید از پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی محلات آسیب‌پذیر شهر بندرعباس در نشستی با مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار داشت: مدیران پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی باید آمار و اطلاعات دقیقی از محلات آسیب‌پذیر را داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین و مؤسسات خیریه و نیروهای مردمی در برگزاری و تداوم طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: نیروسازی و پیوند روحانی با مردم، مدرسه، مسجد و محلات باید خروجی این طرح باشد.

کارشناس ارزیابی و نظارت سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: باید با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های شغلی را با هدف ایجاد اشتغال در محلات آموزش داد.

میرزایی‌مقدم در پایان با تاکید بر ارائه آموزشهای لازم ویژه خانواده‌ها در محلات بیان‌ کرد: همچنین فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی در محلات آسیب‌پذیر در بین جوانان و نوجوانان اجرا و جام‌هایی بین محلات برگزار شود.

شناسایی زندانیان در 13 محله آسیب‌پذیر شهر بندرعباس 

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز در جریان این بازدید، ضمن تشریح فعالیت‌های پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در محلات آسیب‌پذیر شهر بندرعباس اظهار داشت: پس از شناسایی مدیران این پایگاه‌ها، جلساتی با استانداری و بهزیستی استان برگزار و سپس حکم ابلاغ مدیران اعطا شد.

وی در ادامه افزود: به منظور معرفی مدیران پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی محلات، نشست مشترکی با حضور مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری، فرماندار، مدیرکل بهزیستی و فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان برگزار و مدیان معرفی و حکم دریافت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح‌ کرد: به برکت وجود تعامل و ارتباط خوب بین نهادهای متولی اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی، هم‌افزایی ایجاد شده و این طرح با همکاری سپاه امام سجاد(ع) و بهزیستی درحال اجراست.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد از عقد تفاهم‌نامه با معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان هرمزگان خبر داد و افزود: جلسات توجیهی آموزشی ویژه مدیران پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی محلات آسیب‌پذیر برگزار شده است.

وی از برگزاری نشست‌ها و جلسات متعددی با هدف توجیه مدیران این پایگاه‌ها خبر داد و گفت: در این جلسات، توجیهات لازم نسبت به کمیت و کیفیت طرح مزبور و وظایف مدیران ارائه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به تنظیم و جمع‌بندی گزارشات پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی بیان‌داشت: به منظور انعکاس فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مدیران این پایگاه، گروهی به نام «ققنوس محلات» در فضای مجازی راه‌اندازی شده که تاکنون آثار و برکات خوبی داشته است.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با تاکید بر اینکه فعالیت‌های مدیران پایگاه‌ها توسط دبیرخانه به طور منظم و جدی رصد می‌شود ابراز داشت: در همین راستا، جلساتی با استاندار هرمزگان و معاون سیاسی استانداری برگزار شد که آسیب‌های اجتماعی یکی از مباحث مهم و مورد بحث در این نشست‌ها بود.

وی به شناسایی زندانیان در 13 محله آسیب‌پذیر شهر بندرعباس و برگزاری جلسات و نشست‌های آموزشی برای فرزندان و خانواده‌های آنان اشاره داشت و گفت: در این محلات، درخصوص معضل اعتیاد نیز الزامات قانونی رعایت شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود اذعان‌داشت: به منظور اجرای هرچه بهتر طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی، انتظار می‌رود با توجه به شرایط آب و هوایی استان، حمایت‌های بیشتری از هرمزگان صورت گیرد.

​بازدید کارشناس ارزیابی و نظارت سازمان تبلیغات اسلامی از پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی بندرعباس

کارشناس ارزیابی و نظارت سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بازدید از پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی بندرعباس از نزدیک در جریان فعالیت‌های این پایگاه‌ها قرار گرفت.

داود میرزایی کارشناس ارزیابی و نظارت سازمان تبلیغات اسلامی با سفر به استان هرمزگان و شهر بندرعباس از پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی محلات این شهر بازدید بعمل آورد.

وی ضمن بازدید از پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی بندرعباس از نزدیک در جریان فعالیت‌های این پایگاه‌ها قرار گرفت.

کارشناس ارزیابی و نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به همراه حجت الاسلام مسلم پورجمالی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان تا کنون از پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی محلات نایبند شمالی، نخل ناخدا (سنگ کن شرقی و شهرک توحید بازدید بعمل آورده که در این بازدیدها، مدیران پایگاهها گزارشی از عملکرد خود را در حوزه فرهنگی و اجتماعی در محلات ارائه دادند.

در این بازدیدها همچنین کارگروه های ده گانه به ارائه گزارش پرداختند و از کارگاه های خیاطی، آشپزی و همچنین محل استقرار مدیر پایگاه بازدید شد./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات