۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۳۷۰۱
دبير جامعه روحانيت كاشان:

خبرگزاری ها از انتشار خبرهایی كه سبب تنش و التهاب در جامعه مي شود خودداري كنند

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: خبرنگاران بايد مراقب باشند و با رعايت خطوط قرمز از انتشار هرگونه خبري كه سبب تنش و التهاب در جامعه مي شود خود داري كنند.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

حجت الاسلام عليرضا شاه فضل در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، با تبريك 17 مرداد روز خبرنگار به ويژگي هاي رسانه خوب اشاره كرد و از صداقت، سرعت عمل، پيگيري اخبار و وعده هاي مسؤولان، توجه به ابعاد مختلف مسائل، پرهيز از پيش داوري، فهم و انتقال کامل اخبار و وقايع، توجه به اهداف کلان انقلاب، شناسايي افراد صاحب انديشه و بهره برداري از انديشه هاي بکر و به روز  را از ويژگيهاي يک خبرگزاري انقلابي برشمرد.

وي هدف از نقد را اصلاح اما هدف از تخريب را از بين بردن کارآيي افراد دانست و افزود: نقد بالنده و سازنده و رشد دهنده است، اما تخريب مانع پيشرفت و سازندگي و رشد و بالندگي است.

به گفته وي، نقد سبب انس والفت مي شود، اما تخريب کدورتها را زياد مي کند و انرژي ها را نابود مي كند، نقد با نيت الهي انجام مي شود واما تخريب با نيت شيطاني است.

دبير جامعه روحانيت كاشان توجه به علماي بلاد و استفاده از ظرفيت انديشمندان و تمرکز بر اخبار مذهبي را از ويژگيهاي مثبت خبرگزاري رسا دانست و توصيه كرد: خبرگزاري رسا در راستاي جريان سازي فرهنگي و ديني کشور بايد فعاليت كند و با به چالش کشيدن فعاليت هاي حوزه دين زمينه شکوفايي انديشه هاي ديني را فراهم آورد.

حجت الاسلام شاه فضل با تأكيد بر اينكه توجه به اخلاق اقتصادي و گسترش مفاهيم اقتصادي دين اسلام مي تواند در اين برهه از زمان بخش مهمي از رسالت خبرگزاري رسا را ايفا كند عنوان كرد: معرفي بنگاه هاي اقتصادي منطبق با موازين ديني از ديگر اقدامات موثر خبرگزاري رسا خواهد بود.

وي در ادامه به رسالت مهم و خطير خبرنگاران در شرايط فعلي اقتصادي و سياسي جامعه نيز اشاره كرد و گفت: خبرنگاران بايد مراقب باشند و با رعايت خطوط قرمز از انتشار هرگونه خبري كه سبب تنش و التهاب در جامعه مي شود خود داري كنند.

دبير جامعه روحانيت كاشان شرايط اقتصادي و سياسي كشور را حساس خواند و بر مراقبت خبرنگاران از انتشار اخبار در حوزه سياسي و اقتصادي تأكيد كرد و افزود: قدرت هوش رسانه اي خبرنگار بايد به اندازه قوي باشد كه قدرت تحليل و تفسير و بازخورد و پيامدهای خبری را كه توليد می كنند داشته  باشد./1307/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات