۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۷۳۶۹۲

انتشار وصیت‌نامه‌ شهدای اسلام به اردو

كتابی با عنوان «۵۰ ساله بندگی» شامل مجموعه وصیتنامه‌های شهدای اسلام، به زبان اردو منتشر شد.
کتاب «۵۰ ساله بندگی» با موضوع ایثار و شهادت و وصیتنامه شهدا

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با فرارسیدن روز شهادت علامه سید عارف حسین الحسینی، رهبر فقید شیعیان پاكستان با هدف ترویج فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت كتابی با عنوان «۵۰ ساله بندگی» شامل مجموعه وصیتنامه‌های شهدای اسلام، به زبان اردو منتشر شد.

مطالب و وصیت‌نامه‌های مندرج در این كتاب از فارسی به زبان اردو ترجمه شده و انتشار یافته است. ظهیر كربلائی، گردآورنده وصیتنامه‌های شهدای رزمندگان اسلام و مترجم این مجموعه كتاب است.

این کتاب با عنوان اردو «50 ساله بندگی» در 212 صفحه و تیراژ 1000 نسخه، از سوی انتشارات «الولایه» اسلام آباد پاكستان ـ واحد انتشارات وابسته به مجلس وحدت مسلمین پاكستان (حزب برجسته دینی شیعیان پاكستان) ـ منتشر شده است.

در روی جلد این كتاب فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) تحت عنوان «سخن عشق» در خصوص اهمیت مطالعه وصیتنامه شهداء و جایگاه والای شهدای گرانقدر درج شده است.

این کتاب مجموعه وصیت‌نامه‌های شهدای رزمندگان اسلام با یک پیشگفتار از حجت‌الاسلام راجا ناصر عباس جعفری، دبیركل مجلس وحدت مسلمین و بیانات حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در خصوص منزلت شهدا و وصیتنامه آنها است و در سه بخش کلی سامان یافته است.

بخش نخست با عنوان «حقیقت شهادت و صفات شهدا» به هدف خلقت انسان می‌پردازد. در بخش دوم، وصیت نامه حضرت زهرا (س)، حضرت علی (ع) و وصیتنامه حضرت امام خمینی (ره) و پیام امام راحل به مناسبت شهادت علامه سید عارف الحسینی در پاكستان، شهید عارف حسینی از دیدگاه امام خمینی (ره) و وصیتنامه محمدعلی نقوی، سفیر انقلاب اسلامی در پاكستان درج شده است. در بخش سوم نیز مجموعه وصیتنامه‌های شهدای برجسته دفاع مقدس از جمله شهید محسن حججی و معرفی شخصیت این شهید مدافع حرم، شهید ناصرالدین باغانی، شهید مرتضی ردایی، شهید مصطفی چمران و خدمات آن شهید، شهید بروجردی، شهید سید مجتبی میرلوجی، شهید محمدرضا تورجی‌زاده، شهید رضا نادوی، شهید صیاد شیرازی، شهید مهدی باكری و شهید عبدالحسینی برونسی، از فارسی به اردو ترجمه و به چاپ رسیده است.

در قسمت پایانی مطالب نیز جایگاه قرآن كریم در اقوال شهدا و عشق‌ورزی شهدا با امام خمینی (ره) و پیام شهدا، مناجات برگرفته از وصیتنامه‌های چهل شهید و نیز شهید بابایی در یك نگاه، درج شده است./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: ایکنا

ارسال نظرات