۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۷۳۶۴۳
شریعتمداری:

ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد/ خودمان به هم رحم کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هر کس ارز می‌گیرد حتما باید کالا را به کشور برگرداند و ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد و شوخی هم در این زمینه نداریم.
شریعتمداری

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد شریعتمداری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان به افتتاح دو واحد تولید معدنی در استان کرمان طی امروز اشاره کرد و اظهار داشت: این موارد مایه امید است که با این فعالیت‌ها بیش از 240 اشتغال هر واحد به صورت مستقیم داشته باشیم و به صورت غیرمستقیم با چرخه‌های بعدی در این صنایع تا هزار نفر اشتغال داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: طی ماه‌های اخیر کشوری در اخلال‌گری در حوزه بین‌المللی ایران با وجود امضای سند بین‌المللی، تلاش کرده تا تاثیر منفی در اقتصاد ایران ایجاد کند که تلاش کاملا دشمنانه نظام سلطه علیه ایران است.

شریعتمداری عنوان کرد: سوال این است که آیا ما هم باید در این مسیر گام برداریم و گلوله برف را به بهمن تبدیل کنیم یا اینکه ما مسؤولان و نمایندگان و واحدهای صنعتی و صنفی و .... تلاش کنیم که تاثیر کمتری در اقتصاد کشور را شاهد باشیم.

وی ابراز داشت: نه عرضه ارز تغییر جدی پیدا کرده بود و نه اینکه تقاضای فوق‌العاده‌ای را در بازار ارز شاهد بودیم، لذا فشار ایجاد در ارز موضوع اقتصادی نبود.

شریعتمداری گفت: دولت زمانی که ارز تک نرخی را تصمیم گرفت، همه با آن موافق بودند، در مراحل بعد تصمیمات تکمیلی گرفته شد و دولت متناسب با شرایط روز تصمیمات را می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی مدت کوتاهی به شرایط خیلی ثابت بر می‌گردیم و متناسب با شرایط حل مشکلات تولیدی کشور، منابع مورد نیاز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: کالاهایی که در زندگی مردم اثر دارند حتما از خط تولید تا عرضه مورد نظارت قرار می‌گیرند و مورد کنترل جدی دولت و صنف باید باشند و کالاهایی که چندان در تامین امنیتی غذایی نقش ندارند به تدریج یابد به بازار ثانویه سپرده شوند.

شریعتمداری عنوان کرد: هر کس ارز می‌گیرد حتما باید کالا را به کشور برگرداند و ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد و شوخی هم در این زمینه نداریم.

وی گفت: تمام منابع مورد نیاز برای نظارت به اصناف و اتاق‌ها داده می‌شود که مجموعه بازرسان صنفی بتوانند کنترل‌های دقیق را داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه آلومینیوم در هفته دچار مشکل بودیم، اما اجازه نمی‌دهیم این واحدهای تولید محصول را صادر کنند، مگر اینکه شمش مورد نیاز کشور را تامین کنند.

منبع: فارس

 

 

ارسال نظرات