۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۷۳۶۴۲
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

برخی از بنکداران و وارد کنندگان کالا، عرضه در بازار را انجام نمی‌دهند

زاهدی گفت: برخی از بنکداران و وارد کنندگان کالا، عرضه در بازار را انجام نمی‌دهند که باید برخورد جدی و قاطع با این گروه از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی صورت گیرد.
محمدمهدی زاهدی

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدمهدی زاهدی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برخی از بنکداران و وارد کنندگان کالا، عرضه در بازار را انجام نمی‌دهند، اظهار داشت: در بازار از این موارد خیلی زیاد است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برخورد جدی و قاطع با این گروه را از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی خواستار شد و عنوان کرد: یک زنجیره از تخلفات وجود دارد و برخورد آخر به مغازه‌دار می‌رسد.

زاهدی بیان داشت: 92 درصد آب در بخش کشاورزی است و این مسئله کم‌آبی برای استان کرمان زنگ خطر است، باید تغییرات زیادی در بحث کشاورزی بدهیم و به صنعت روی آوریم.

وی از وزیر صنعت خواست، مصوبه‌ای ویژه برای استان کرمان داشته باشد که تسهیلات ویژه‌ای برای صنعت بدهند چراکه استان کرمان برای نجات باید بتواند از کشاورزی عبور کرده و به سمت صنعتی شدن برود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: اگر نتوانیم آب به کرمان بیاوریم در پنج سال دیگر آب شرب هم در استان نداریم.

وی گفت: حقوق دولتی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد دارایی است، درخواست داریم که این حق به استان کرمان در بحث معادن داده شود تا در حوزه اکتشفات معادن در مناطق محروم بتوانیم وارد شویم.

مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان اینکه میان ضوابط و مقررات و آیین نامه‌های مصوبه در حوزه بازار با قوانین موجود تناقض دارد، اظهار داشت: چالش ما در بحث افزایش قیمت حداکثری 10 درصد است، اما بیش از این مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از سطح بازار افزود: بعضا قوانین موجود برای واحدهای متخلفی که سوء استفاده دارند، بازدارنده نیستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان درخواست کرد تا از طریق کارگروه تنظیم بازار بحث مصوبات برای چالش‌های پیش‌رو در بازار ایجاد شود.

منبع: فارس

ارسال نظرات