۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۷۳۵۴۸

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

دیدار فرمانده ارتش با خانواده شهید مدافع حرم در شیروان، سبک زندگی اهل‌بیت؛ غنی‌ترین منبع فرهنگی و اجرای طرح «نماز کلید بهشت» در شیروان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه با حضور در منزل شهید مدافع حرم، سرهنگ مرتضی زرهرن با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

امیر سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی در سفر به خراسان شمالی به شیروان عزیمت کرد و با مادر، برادر، همسر و 2 فرزند این شهید مدافع حرم دیدار کرد.

وی دیدار با خانواده شهدا را سبب و مایه کسب روزی عنوان کرد و گفت: رویکرد و هدف ما از این دیدار، مدد گرفتن از شهدا برای خدمت‌رسانی به مردم است.

سبک زندگی اهل‌بیت غنی‌ترین منبع فرهنگی است

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان جاجرم، سبک زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام را غنی‌ترین منبع فرهنگی دانست و گفت: تئاتر، تأثیرگذارترین ابزار برای ترویج و انتقال مفاهیم دینی است.

وی اظهار داشت: به اعتقاد بنده بهترین منابع غنی فرهنگی، فرهنگ و سبک زندگی اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) است که اگر سبک زندگی اهل‌بیت (ع) به‌درستی مورد مطالعه قرار گیرد تأثیرگذاری بهتری بر روی مخاطب خواهد داشت.

طرح نماز کلید بهشت در شیروان کلید خورد

طرح آموزش عملی نماز با عنوان نماز کلید بهشت با حضور شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی برای سواد آموزان شهرستان شیروان در خراسان شمالی کلید خورد.

رییس اداره سوادآموزی شیروان گفت: در سال جاری طرح نماز کلید بهشت برای 500 نفر از سوادآموزان این شهرستان اجرا می‌شود.

حجت پیرایش در حاشیه آیین افتتاح این طرح اظهار داشت: دوره آموزشی و توجیهی با حضور اساتید ستاد اقامه نماز و شرکت 50 نفر از آموزش‌دهندگان شهرستان امروز و فردا برگزار می‌شود.

68 بنیاد خیرین در دانشگاه‌های کشور فعال است

حسین عسکریان، دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از مراکز آموزش عالی خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون تعداد 68 بنیاد خیرین که به‌صورت رسمی ثبت و شناسایی شده‌اند در دانشگاه‌های کشور فعال است.

وی اظهار داشت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در میان جوانان به‌ویژه دانش‌آموختگان یکی از اهداف اساسی ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فراهم آوردن و ایجاد بستری برای کارآفرینی و حمایت از ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور است./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات