۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۷۳۵۲۵
جنبشی که مرز نمی‌شناسد؛

فراخوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کودکان «فوعه و کفریا»

جنبش مردمی فراتر از مرزها فعالیت خودش را از دوسال قبل با هدف حمایت از کودکان و زنان مظلوم در سراسر جهان با حضور دانشجویان و برخی از فعالان حقوق بشر و حقوق کودکان و زنان از کشورهای مختلف آغاز کرده و فعالیت‌های بین‌المللی دارد.
فوعه و کفریا

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مردمی فراتر از مرزها با هدف حمایت از کودکان و زنان مظلوم سراسر جهان متشکل از دانشجویان و فعالان حقوق زنان و کودکان در عرصه بین الملل فعالیت خود را با تشکیل سه پویش مردمی آغاز کرده است.

 با تمام مشقت‌ها و سختی‌های مسیر جنبش فراتر از مرزها بدون وابستگی به هیچ نهاد و ارگان بصورت کاملا مردمی در سخت ترین شرایط که محموله های امدادی برای شیعیان فوعه و کفریا از طریق هواپیماهای کمک رسان پرتاب می‌شد نیز شیعیان را تنها نگذاشت و با جمع آوری کمک های مردمی توانست محموله شیرخشک و دارو را برای فوعه و کفریا ارسال کند.

جمع آوری کمک برای آوارگان میانمار و همچنین مردم مظلوم یمن و روشنگری در لزوم کمک رسانی به آنها یکی از وظایف جنبش فراتر از مرزها بوده و هست.

در تمام مدت محاصره فوعه و کفریا اعضا جنبش فراتر از مرزها علاوه بر فعالیت در شبکه های اجتماعی و تولید محتوا برای سلایق گوناگون ،  سعی داشتند تا از کوچکترین کمکی مضایقه نکنند. لذا  سایت سه زبانه جنبش به نشانی www.movbeybor.com برای تسهیل دریافت اطلاعات و جمع آوری کمک ها راه اندازی شد که مردم در این سایت از سرتاسر دنیا می توانند برای کودکان و زنانی که در شرایط جنگی بسر می برند نامه بنویسند و به آنها برای ادامه زندگی امید بدهند .

پویش #فریاد_کن برای آوارگان میانمار، پویش #دخترم_بثینه برای مردم یمن و پویش #مربای_زردآلو برای شیعیان فوعه و کفریا(سوریه) که به تازگی‌بعد از 4 سال از محاصره تروریستها و گروههای تکفیری خارج شده اند و در نقاط مختلف سوریه در شرایط بسیار نامناسب مستقر شده اند.

جنبش مردمی فراتر از مرزها تنها رسانه ای است که از زمان محاصره تاکنون تلاش کرده تا اخبار روزانه وضعیت زندگی اهالی فوعه و کفریا را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد.

شرایط سخت محاصره و قحطی کامل در فوعه و کفریا مساله دردآور و نگران کننده ای برای انسانهای آزاده سرتاسر دنیا بود.

در چنان شرایط دشوار، تنها راه ارسال کمکها از طریق چترهای امدادی بود که باز هم جنبش فراتر از مرزها به تکلیف خود عمل کرده و با جمع آوری کمک های مردمی توانست محموله شیرخشک و همچنین داروهای تقویتی را برای اهالی تحت محاصره ارسال نماید.

عاطفه پور حکیمی، دبیر جنبش مردمی فراتر از مرزها در این باره گفت: «جنبش "فراتر از مرزها"، با هدف حمایت از کودکان و زنان مظلوم در سراسر جهان با حضور دانشجویان و برخی از فعالان حقوق بشر و حقوق کودکان و حقوق زنان از کشورهای مختلف تشکیل شده است و فعالیت‌های بین‌المللی دارد.»

وی با بیان اینکه سال‌ها به همراه تعدادی از فعالان حقوق کودکان و زنان از کشورهای مختلف به فکر ایجاد تشکلی بودیم که در سراسر جهان از مردم محروم حمایت کنیم، گفت: این ایده، منجر به تشکیل جنبش بین‌اللمللی فراتر از مرزها به همراه برخی از فعالان از کشورهای مختلف شد.

وی افزود: جنبش از یک سال قبل سه پویش مردمی با زبان‌های مختلف راه‌اندازی کرد. برای مردم فوعه و کفریا که چهار سال توسط تکفیری‌های سوریه محصور بودند پویش #مربای_زردآلو و برای مردم مظلوم میانمار پویش #فریاد_کن و برای مردم یمن که تحت شدیدترین جنایات ائتلاف سعودی، صهیونیستی و آمریکایی قرار دارند پویش #دخترم_بثینه را راه‌اندازی کرد و الحمدلله در چندین کشور این پویش‌ها به راه افتاد و کمک‌های مردمی برای این موارد جمع‌آوری و اهدا شد.

پورحکیمی ادامه داد: وضعیت فعلی مردم فوعه و کفریا اصلاً مساعد نیست و شدیداً از مشکلات بهداشتی و تغذیه رنج می‌برند و حتی پوشاک مناسبی در گرما و سرما ندارند.

وی افزود: وبگاهی به نشانی www.movbeybor.com راه‌اندازی شده تا افراد از سراسر جهان بتوانند با هر زبانی برای کودکان فوعه و کفریا نامه بنویسند که این نامه‌ها در آینده به یک کتاب جهانی تبدیل خواهد شد.

این فعال حقوق کودکان گفت: جنبش در یک سال گذشته توانسته به رغم محدودیت‌های فراوان برای کودکان فوعه و کفریا زمانی که در حصر بودند بسته‌های بهداشتی، غذایی و شیرخشک تهیه و ارسال کند.

دبیر جنبش فراتر از مرزها با تأکید بر حمایت نخبگان و رسانه‌ها از فراخوان کمک‌های مردمی به فوعه و کفریا تأکید کرد: ما بر حسب وظایف انسانی نه فقط وظایف یک شیعه و مسلمان، باید به فریاد این مردم مظلوم برسیم و باید 2000 بسته غذایی و دارویی تهیه کنیم. لذا از مردم عزیز که در همه صحنه‌های کمک به هم‌نوعان‌شان حضور دارند درخواست می‌کنیم که کمک‌های نقدی خود را برای مردم فوعه و کفریا به حساب جنبش فراتر از مرزها واریز کنند تا بتوانیم بسته‌های بهداشتی و غذایی تهیه و ارسال کنیم.

پورحکیمی با بیان اینکه" کمک های 5000 تومانی هم کارگشاست، گفت: مردم می‌توانند از طریق لینک پرداخت الکترونیک https://idpay.ir/movbeybor و شبکه‌های اجتماعی جنبش یا شماره کارت5022_2910_6629_1202 برای اهداء کمک‌های نقدی خود به مردم فوعه و کفریا استفاده کنند.

وی اعلام کرد مردم می‌توانند نشانی‌های جنبش را در پیام‌رسان‌های سروش به نشانی http://Sapp.ir/movbeybor_ir و در پیام‌رسان ایتا به  نشانیhttp://eitaa.com/joinchat/3690856460C5c97b280fe دنبال کنند.

دبیرجنبش فراتر از مرزها در پایان ضمن تشکر از حمایت نخبگان و رسانه ها از تمام انسانهای آزاده که به نحوی در انتشار فراخوان همراهی جنبش شرکت کردند و یا حتی با نوشتن یک خط نامه امیدبخش به برقراری صلح و امید در جهان کمک کردند قدردانی کرد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات