۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۷۳۴۸۷

«طرح تحول اجتماعی» فرصت مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اجرای طرح تحول اجتماعی در سکونتگاه های غیر رسمی در شهرستان های استان سمنان در سال آینده در صورت تامین اعتبار خبر داد.
آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در دیدار با علی اصغر مجد فرماندار شهرستان دامغان با اشاره به اقدامات تبلیغات اسلامی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: طرح تحول اجتماعی از طرح های مطالعاتی مشترک بین سازمان تبلیغات و وزرات کشور به‌عنوان مجری بوده که در خصوص محله های آسیب پذیر و حاشیه نشین ابتدا در سه و سپس در ده استان کشور به اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم استقبال خوبی از این پایگاه ها در سطح کشور و همچنین دو منطقه سمنان داشته اند، افزود: بنا بر تصمیم وزرات کشور این طرح در ۱۰ مرکز استان به صورت نمونه در حال اجرا است که در سال آینده ۲۵ مرکز دیگر نیز اضافه خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره عملکرد و ساز و کار این پایگاه ها، یاداور شد: پایگاه های تحول اجتماعی و فرهنگی بصورت روحانی محور بوده و مردم خود مجری و اداره کننده خواهند بود و نظارت بر فعالیت های آنان توسط یک روحانی مستقر و آموزش دیده در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود.

به گفته وی؛ فعالیت قالب این پایگاه ها برای افزایش شور و نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق، نزاع، بررسی مشکلات خانواده ها از طریق مشاور روانشناس و رفع مشکلات بهداشتی، درمانی و فعالیت های ورزشی برای تمام سنین خواهد بود.

ارسال نظرات