۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۷۳۴۶۹
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

ویژگی های رسانه تراز دین و انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با اشاره به ویژگی های رسانه تراز انقلاب، ایجاد آرامش در جامعه و روحیه مطالبه گری در مخاطبان را از مهم ترین ویژگی های رسانه تراز انقلاب دانست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین ویژگی های رسانه تراز دین و انقلاب پرداخت و گفت: امروزه تأثیر رسانه ها بر آراء اجتماعی مردم در جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای دنیا مخفی نیست و در اهمیت رسانه اعم از نوشتاری و دیداری همین بس که این عصر را عصر رسانه نامیده اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: آگاهی بخشی به هنگام، تفکر دهی صحیح مبتنی بر آموزه های دینی و ارزش های انقلابی، ایجاد انگیزه جهت باروری استعدادها و ظرفیت های موجود و خفته جامعه، تشویق همه اقشار جامعه به سمت تعالی دین و انقلاب، حفظ حرمت حوزویان به ویژه مرجعیت از ویژگی های رسانه تراز دین و انقلاب است.

وی ادامه داد: همچنین بیان درد و رنج جامعه و رساندن آن به گوش مسؤولان، پر هیز از نشر شایعات، حمایت از ارزش های انقلاب، رعایت مرزبندی با دشمنان داخلی و خارجی، نفی فرهنگ وارداتی و پایداری نسبت به ارزش های ملی و دینی، افشای توطئه دشمنان، انعکاس صحیح منویات و بیانات رهبر معظم انقلاب برای مخاطبان، پرهیز از مواضع دو پهلو و رعایت اخلاق صنفی از ویژگی های رسانه تراز انقلاب و دین به شمار می روند.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در زمینه مرز میان نقد و تخریب گفت: نقد باید سازنده و از یک سویه نگری به دور باشد؛ زیرا یک سویه نگری و جمود بر یک جناح یا حزب رسانه را از انصاف دور و از چشم مخاطب می  اندازد و در صورت سازنده بودن نقد و توجه رسانه به امتیازات همچنین رعایت انصاف، برای مخاطب اطمینان و آرامش ایجاد خواهد کرد تا انتقادها را بپذیرد و با رسانه همراه شود.

وی ادامه داد: در صورت پذیرش انتقاد از سوی مخاطب و همراهی او با رسانه موجب ایجاد روحیه مطالبه گری در مخاطب می شود، در این صورت رسانه به هدف خود یعنی همراهی مخاطب دست پیدا کرده است و این همراهی نیز تنها با رعایت کردن انصاف از سوی رسانه ایجاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با تصریح بر این که رسانه باید آرامش را به جامعه و مخاطبین تزریق کند، اظهار کرد: رسانه باید در جامعه فضای امید ایجاد کند و نسبت به حفظ مصالح ملی اهمیت دهد؛ در مقابل رسانه سازنده، رسانه تخریبی قرار دارد یعنی در جامعه اضطراب، ناامیدی و یأس به وجود می آورد و بر خلاف مصالح ملی عمل می کند.

وی با تقدیر و تشکر از عملکرد خبرگزاری رسا، در زمینه فعالیت های این خبرگزاری گفت: عملکرد خبرگزاری رسا مثبت ارزیابی می شود و نسبت به توجه به دیدگاه های صاحب نظران حوزوی می توان گفت متمایز با دیگر رسانه ها است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: البته خبرگزاری رسا باید ارتباط خود با صاحب نظران حوزوی را افزایش دهد که در این صورت برخی صاحب نظران که شناخته شده نیستند در جامعه مطرح و سخنان آنها نیز به جامعه رسانده می شود؛ امیدواریم خبرگزاری رسا همانند گذشته در کارش موفق باشد و باید تلاش کند خودش را در جامعه بیشتر مطرح کند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات