۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۷۳۴۶۳
حسنخانی در گفت‌وگو با رسا:

تلاش مسؤولان متناسب با جنگ اقتصادی و روانی دشمن باشد

نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان با تاکید بر اینکه دولت بدون هیچ اتلاف وقت با تلاشی جهادی باید برای حل مشکلات اقتصادی اقدام کند، گفت: اگر امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم عملکرد مسؤولان نیز باید جهادی باشد.
حسنخانی

محمدرضا امیر حسنخانی نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مشکلات اقتصادی کشور و علت عدم اقدام انقلابی مسؤولان برای کاهش فشار از مردم گفت: در واقع کار اصلی برای رفع مشکلات اقتصادی بر عهده قوه مجریه یا همان دولت است.

وی افزود: بنابراین بخشی از تخلفات نیز به دولت برمی‌گردد چرا که یکی از مسؤولیت‌های دولت نظارت بر تعزیرات است، دولت باید نظارت خودش را براساس گفته معاون اول رییس جمهور که گفت ما باید در این شرایط نظارت خودمان را بیشتر کنیم؛ افزایش دهد تا سودجویان نتوانند با افزایش قیمت و احتکار کالا کشور را با بحران روبرو کنند.

نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس با تاکید بر اینکه قوه قضاییه نیز باید با متخلفان بحران‌های اخیر قاطعانه و جدی برخورد کند، ابراز کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در زمینه رفع مشکلات اقتصادی اقداماتی انجام داده است و اینگونه نیست که نمایندگان مردم کاری انجام نداده باشند یکی از آن کارها این بود که مجلس بسته‌ای را ارائه کرد تا بتواند مشکلات اقتصادی کشور را تا حدودی کنترل کند.

حسنخانی ادامه داد: دولت در جلسات غیر علنی اعلام کرد که ما تا حدودی برخی کارها را انجام دادیم حتی آقای نوبخت اعلام کرد که ما بسته‌های حمایتی از اقشار آسیب پذیر را هم آماده کرده‌ایم همچنین چند اصلاحیه داریم تا با اعلام آن به دیگر اقشار آسیب پذیر فشار وارد نشود؛ منتهی امروز ما می‌بینیم بعد از این مدت خبری از آن اقدامات بیان شده نیست.

وی درخصوص اعلام وصول سوال از رییس جمهور در مجلس، گفت: مجلس سوال از رییس جمهور را کلید زد تا به مطالبات مردم رسیدگی کند، امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور نمایندگان ملت نیز تحت فشار هستند از این رو مجلس به صورت جدی مشکلات کشور را پیگیری خواهد کرد.

نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان با تاکید بر اینکه دولت بدون هیچ اتلاف وقت با تلاشی جهادی به حل مشکلات اقتصادی اقدام کند، خاطرنشان کرد: اگر امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم عملکرد ما نیز باید جهادی باشد، اینکه برخی تصور کنند ما الان در حالت عادی هستیم و هیچ بحران اقتصادی در کشور وجود ندارد و مردم در سختی نیستند، اشتباه است زیرا مردم واقعا در سختی قرار دارند و برای رفع این مشکلات باید اقدامات جدی صورت بپذیرد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات