۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۷۳۴۵۵
از سوی موسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی صورت گرفت؛

برگزاری نشست علمی روش های تعامل موفق با ديگر انديشه ها و فرهنگ ها

نشست علمی روش های تعامل موفق با ديگر انديشه ها و فرهنگ ها از سوی موسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی برگزار شد.
نشست علمی تعامل موفق با دیگر فرهنگ ها

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست علمی روش های تعامل موفق با ديگر انديشه ها و فرهنگ هابا ارائه دکتر یوسفی در موسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی به همت معاونت پژوهش برگزار گردید.

براساس این گزارش، دكتر يوسفي در این نشست با بیان تفاوت موجود ميان انسان ها، پايه ي هر ديالوگ موفق و مقدمه ي آن را توانايي در تعامل با اين تفاوتها ناميد و ابراز داشت:ما بايد ساختار مخاطب خود را درك كنيم . چرا که  ساختارهاي افراد در ساختار هاي نگرشي و بينشي آنها شكل گرفته است، همچون ساختار فكري موحدانه ، ساختار فكري غير موحدانه، ساختار فكري ايدئولوژيك، ساختار فكري غير ايدئولوژيك لذا بايد انواع ساختارهاي فكري متفاوت مخاطبين را بيابيم و قبل از مواجهه و هنگام مواجهه و بعد از آن همواره فهمي روشن از مخاطب خود تحصيل كنيم.

وی در ادامه تصریح کرد: مواجهه ی ما و ديگري چه انسانی با ساختار فكري متفاوت چه دين يا فرهنگي با نگرشي غير از نگرش ما بايد همواره همدلي ايجاد كند چراكه تفاوت ها در نوع نگرش ها و مدل فكري انسان هاست و نه در نوع خود انسان.
 
یوسفی گفت: قاعده ي يك ديالوگ موفق وقتي شكل مي گيرد كه ما با توجه به راهنمايي ، بهره گيري و توانايي فكر،  منطق مخاطب خود را دريابيم.

شایان ذکر است در پایان، تندیس و لوح تقدير همایش جریان شناسی فرهنگی و برخی آثار پژوهشی به فارسی و آلمانی از طرف معاونت پژوهش قربان پور به یوسفی اهدا گردید./۱۳۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات